Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat gebeurt er als ik mijn pil een dag telaat door slik?

Mijn strip was afgelopen zondag leeg en heb vandaag pas mijn volgende pil geslikt. Er zit dus 1 dag tussen. Maakt dit veel uit voor mijn lichaam of niet? Zoja wat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je in de eerste week van je strip een pil vergeet, is dit heel risicovol. Je moet dan verder gaan met de strip, zonder de vergeten pil nog in te nemen en in acht houden dat je ZEVEN dagen, volgend op het vergeten van je pil, geen onveilige seks mag hebben. Als je in de tweede week een pil vergeet, neem je ze alsnog in en als dit binnen 12uur na normale tijdstip van inname gebeurt, ben je veilig. Anders, opnieuw 7 dagen! Vergeet je in de derde week een pil, dan neem je ze alsnog in en ga je verder met de pil, je bent sowieso veilig. Maar als je twijfelt, of je bent meer dan 1 pil vergeten, onthou dan de gouden regel: het duurt 7 dagen voor je weer veilig kan vrijen!

Je kunt dan niet meer 100 procent aan op de werking van de pil. Aankomende periode dus even voorzichtig met geslachtsgemeenschap. Gebruik dan ook een condoom. Pil wel gewoon door blijven slikken nu.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100