Wat gebeurt er als ik mijn pil een dag telaat door slik?

Mijn strip was afgelopen zondag leeg en heb vandaag pas mijn volgende pil geslikt. Er zit dus 1 dag tussen. Maakt dit veel uit voor mijn lichaam of niet? Zoja wat dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat hangt er vanaf welke soort pil jij slikt, en in welke week je zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je strip leeg is houd je toch normaal een stopweek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk anders hier http://www.sense.info/voorbehoedmiddelen/pil-vergeten/ Pil vergeten in de 1e week geeft een kans op zwangerschap.

Het beste antwoord

Als je in de eerste week van je strip een pil vergeet, is dit heel risicovol. Je moet dan verder gaan met de strip, zonder de vergeten pil nog in te nemen en in acht houden dat je ZEVEN dagen, volgend op het vergeten van je pil, geen onveilige seks mag hebben. Als je in de tweede week een pil vergeet, neem je ze alsnog in en als dit binnen 12uur na normale tijdstip van inname gebeurt, ben je veilig. Anders, opnieuw 7 dagen! Vergeet je in de derde week een pil, dan neem je ze alsnog in en ga je verder met de pil, je bent sowieso veilig. Maar als je twijfelt, of je bent meer dan 1 pil vergeten, onthou dan de gouden regel: het duurt 7 dagen voor je weer veilig kan vrijen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alles klopt aan je verhaal, in ieder geval is fout: 1 Je moet wel de vergeten pil innemen
2 Je bent ook in de eerste week veilig als je er binnen 12 uur achter komt, dus slikken binnen 36 uur na de laatste pil is bij de meeste pilsoorten veilig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou best kunnen dat niet alles klopt. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je kunt dan niet meer 100 procent aan op de werking van de pil. Aankomende periode dus even voorzichtig met geslachtsgemeenschap. Gebruik dan ook een condoom. Pil wel gewoon door blijven slikken nu.