Heeft het medicijn Lamictal wat voorgeschreven word bij epilepsie ook een gunstige werking/invloed bij mensen met een vorm van autisme? (Zie uitleg).

Werking Lamictal:

Prikkels in de hersenen kunnen epileptische aanvallen veroorzaken. Lamictal beïnvloedt deze prikkels en helpt zo bepaalde epilepsieaanvallen te voorkomen.
Na een aantal weken zal duidelijk zijn of het middel voldoende werkt.
U merkt dat doordat epilepsieaanvallen minder vaak optreden en minder heftig zijn of helemaal verdwijnen.

----------------------------------------------------------------------

Mensen met een vorm van autisme hebben vaak ook last van (teveel) prikkels wat voor hen erg lastig kan zijn.
Omdat Lamictal één van de medicijnen is die naast de behandeling van epilepsie ook invloed heeft op de prikkel-overdracht in de hersenen.
Kan dit medicijn voor mensen met een vorm van autisme een extra voordeel hebben omdat dit medicijn ook de prikkel-overdracht in de hersenen beïnvloed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Autisme is een handicap of stoornis (hoe je het wilt noemen), deze stoornis zorgt voor een andere manier van denken en doen. Vaak is het lastig voor mensen met Autisme om zich te mengen in de samenleving omdat hun manier van denken niet begrepen wordt.

Die extra prikkels in het hoofd van iemand met autisme zitten daar al zijn of haar hele leven en zullen er altijd blijven. Het is naar mijn mening beter om hiermee te leren leven of omgaan dan er medicijnen voor te gebruiken die vaak niet eens goed zijn voor je gezondheid bij langdurig gebruik.

Er zijn overal in Nederland verschillende klinieken waar Autisme vastgesteld mag worden en vaak worden er in die klinieken ook bijeenkomsten georganiseerd waar iemand met Autisme kan leren omgaan met die prikkels op een positieve manier. (Dus eigenlijk jouw manier van denken aanpassen aan de samenleving).