Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb codeine voorgeschreven gekregen. Maar snel maagklachten ivm verwijderde galblaas. Kan ik omeprazol innemen ter bescherming?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omeprazol gaat op doktersvoorschrift. Het is een goede maagbeschermer. Als je het in huis hebt heb je het waarschijnlijk van de arts gekregen en kun je het prima gebruiken. Anders eerst een arts raadplegen. Medicatie is overigens niet schadelijk maar je kan overgevoelig zijn

Als je de codeïne van je arts hebt gekregen is het verstandig om hetzij met je arts, dan wel met je apotheker te overleggen voor een goede maagbeschermer. Er zijn maagbeschermers die je zonder recept kunt krijgen, maar zonder overleg met je apotheker zou ik dit niet willen aanraden. Deze weet namelijk precies wat de wisselwerkingen zijn tussen de verschillende medicijnen. Hierdoor loop je geen onnodige risico's. Waar ik het over de apotheker heb, kun je ook apothekersassistente lezen. Deze beschikken over dezelfde praktische kennis met betrekking tot de medicatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100