Om 11 uur vanmorgen pil ingenomen, om 12.45 overgegeven. Is het medicijn al opgelost geweest of niet?

Het gaat om paroxetine, een paardemiddel. Ik wordt echt heel ziek als ik niet de juiste dosis krijg. En dat terwijl ik er maar 1 in de 3 dagen slik....
Vandaag om 11 uur ingenomen, maar vanwege zwangerschapsmisselijkheid om 12.45 flink overgegeven. In hoeverre is het medicijn al opgenomen? Moet ik nog iets extra nemen?
Als ik te veel krijg wordt ik ook ziek.... en als ik te weinig krijg ook :(
is een heel naar medicijn met veel bijverschijnselen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zwanger bent en je hebt veel last van misselijkheid s`morgens kan je dat medicijn dan niet beter sàvonds innemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is een beter idee.... maar dat gaat even duren voordat ik het heb opgeschoven, ik ben al bij 11 uur en iedere week een uurtje opschuiven. Troep dat spul, merk het meteen als het een uur later ingenomen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier moet je een arts voor raadplegen, negeer alsjeblieft ieder antwoord waar een ander advies in staat! Dit is veel te belangrijk om af te gaan op het oordeel van onkundige anonieme internetters. Je loopt toch ook niet de straat op om deze vraag aan willekeurige voorbijgangers te stellen? De vraag hier stellen is niet beter dan dat.

Het beste antwoord

Ik zou even de huisartsenpost bellen .. helemaal omdat je zwanger bent. ga niet af op advies wat mensen hier geven .. Een huisarts weet waar hij over praat en dan weet je het zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zou inderdaad uitkijken met medicijnen zeker tijdens je zwangerschap en er niet zomaar nog 1 nemen.

Ik kan je wel melden dat als je de pil slikt en je moet binnen 2 uur na innemen overgeven, dat je dan opnieuw je pil moet slikken. Echter is elk medicijn weer anders, alleen als je er echt ziek van kan worden als je er 1 mist, zou ik snel ff bellen of je er nog 1 mag/moet nemen eventueel de huisartsenpost van het ziekenhuis bellen.
sterredag
13 jaar geleden
Het kan echter nodig zijn paroxetine tijdens de zwangerschap door te gebruiken. Als depressieve klachten of angstklachten terugkomen kan dat erger zijn voor de moeder en het kind. Uw arts zal in dat geval de laagst mogelijke werkzame dosis voorschrijven. Bovendien kan de arts meer controles uitvoeren.

misschien is je dosis te hoog.. wacht niet langer en raadpleeg zo spoedig mogelijk een arts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees de bijsluiter nog eens even goed na en als je twijfelt toch de apotheek of huisartsenpost bellen .het is best mogelijk dat het medicijn opgelost is maar kan ook zijn dat nog niet alles opgenomen is in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paroxetine is inderdaad een antidepressiva , dus lees in ieder geval de bijsluiter goed en neem anders contact op met je apotheker en/of huisarts(vermeld ook je zwangerschap ga niet zelf spelen met de dosering !!!