Waarom helpt paracetamol niet?

Als ik hoofd pijn heb en een paracetamol neem, werkt het niet.
Mijn hoofdpijn gaat wel weg als ik Panadol plus neem.
Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.4K

Het beste antwoord

Vermoedelijk heb jij dan last van spanningshoofdpijn. Je nekspieren zijn gespannen en dat veroorzaakt dan de hoofdpijn. Paracetamol helpt niet om spieren te ontspannen. Panadol plus is paracetamol met coffeïne, wat wél helpt bij spierpijn.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk heeft het te maken met de coffeïne die in de Pandol plus zit en in de gewone paracetamol niet.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht ik ook : ik zweer bij Daro hoofdpijnpoeders - en daar zit óók cafeïne in. En daarnaast, naast paracetamol, ook nog propyfenazon, wat dat ook moge zijn....+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink niet veel koffie (een kop 's ochtends en een kop 's avonds), maar als ik een dag oversla, krijg ik knallende hoofdpijn. Ik kan me voorstellen dat in dat geval paracetamol met cafeïne ook helpt (zonder in ieder geval niet, en bij andere hoofdpijn wel))
sluit me aan bij bovenstaande, ik heb ook lang last gehad van spanningshoofdpijn. Het beste even langs de huisarts gaan voor verwijzing naar de fysio, ik ben al weer een paar jaar spanningspijn vrij door de behandeling en doordat ik nu weet hoe ik het kan voorkomen.
Meestal komt het door je houding en dan met name het te lang aanhouden van een bepaalde houding, in combinatie met stress wordt het nog erger aangezien je dan je spieren nog meer gaat spannen.
Als je achter je bureau of de computer zit, probeer dan eens een wekkertje te zetten zodat je op zn mins elk half uur even je hoof wat draait en je nek wat strekt. Even je rug rechten, schouders rollen armen wiebelen. Dat scheelt al een heleboel.
Als je nek heel stijf wordt, ga dan eens voorover hangen en laat je rugspieren en nek helemaal los, dus gewoon de zwaartekracht zijn werk laten doen. En nu een beetje zwieren met je armen, je hoofd ja en nee laten knikken.
Waarschijnlijk hoor je bij al die oefeningen wat zacht gekraak in je nek en rug, kan helemaal geen kwaad, betekent dat het een beetje los komt.
Probeer ook af en toe eens je ruggengraat zo ver als je kan uit te strekken als je zit. Doe dit door je in te beelden dat er een touwtje aan de kruin van je hoofd omhoog wordt getrokken.
verder heeft de fysiotherapeut mij verboden nog op mijn buik te slapen aangezien je dan teveel druk uitoefend op een van de bovenste delen van je ruggengraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel verschillende soorten hoofdpijn. En daardoor ook verschillende pijnstillers die helpen en andere niet.
Dikwijls is een samengestelde pijnstiller efficienter dan een enkelvoudige, in jouw geval Panadol plus.
Hieronder meer uitleg over pijnstillers: