Ik heb een raar bobbeltje op mijn benedenrug, wat is dat?

Ik heb denk ik al zo'n 8 jaar een rare bobbel op mijn benedenrug links boven het stuitje. Het zit lis en als ik erover wrijf en dan vervolgens aan mijn vingers ruik is het een "naar luchtje". Ik heb het denk ik 4 jaar geleden eens aan mijn dokter gevraagd en die vertelde mij, dat het geen kwaad kon. Iemand enig idee wat het kan zijn en of ik het toch maar weg moet laten halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een open talgbultje stinkt als de hel. Je moet het weg laten halen. Doe je dat niet, dan kan het gaan ontsteken. Bovendien is de kans groot dat het terugkomt als je het te lang laat zitten en dan in vergevorderd stadium pas weg laat halen.
Als het een talgbult is, die kan lang zitten en plotseling uitgroeien, is het niet gevaarlijk, behalve voornoemde gevolgen.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je dokter er toen naar gekeken heeft.
Het kan van alles zijn, van een cyste tot een talgbultje, allemaal onschuldig.
Maak je je zorgen: terug naar de dokter en laat je precies uitleggen wat het is.
En het nare luchtje is er ook als je je net gewassen hebt? Want gedurende een dagje zitten en lopen en staan verzamelt zich allerlei zweet en talg in de bilspleet, dat vaak ook een beetje 'omhoog gewerkt' wordt door het bewegen, en dat ruikt vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na 4 jaar zou ik maar eens terug gaan naar de dokter.. bultjes met een "naar luchtje" ..zit een luchtje aan..
laat hem er nog eens goed naar kijken want na 8 jaar zit die er wel erg lang