Waarom is (of juist niet) Egoïsme hetzelfde als de sterke wil om te overleven?

Is het nu wel of niet hetzelfde? En waarom(niet)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Egoïsme is in mijn heel iets anders dan de sterke wil om te overleven, want egoisme is zelfzucht en overleven is wilskracht...mijn mening dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Egoïsme betekent veel meer willen dan nodig om te overleven. Het is zoveel mogelijk reserve achter de hand houden om te kunnen overleven in moeilijkere tijden. Anderzijds is het vaak zo dat je om te kunnen overleven op anderen moet kunnen rekenen. In dat geval kan egoïsme nefast zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die sterke wil om te overleven niet is gekoppeld aan bezorgdheid voor anderen is er sprake van egoïsme.
Bekommert men zich tegelijkertijd ook om anderen,dan is er slechts de sterke wil om te overleven, voor zichzelf, maar ook voor anderen.