Ik ben nu net voor de 2de x begonnen met een stopweek vd pil. Ben zondag gestopt en nog geen bloed tot op het heden , hoe kan dit ?

Ik ben absoluut niet zwanger , ik heb de pil nog niet regelmatig gebruikt , de eerste x ben ik vroeger gestopt en nu dus later. Je kan ook niet zeggen dat het zo weinig is geworden dat je het niet eens opmerkt , want de vorige x was het zo heftig dat ik om het uur moest verschonen (tampon) Dus wat is dit nu ? Of is dit heel normaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij mij duurt het meestal 5-7 dagen na het stoppen voor de 'ongesteldheid' begint. Geef het nog een paar dagen, wél gewoon weer beginnen met de pil straks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb donderdag mijn laatste pil. Op maandag ben ik ongesteld tot woensdag. Er staat 3 tot 5 dagen voor dat je ongesteld word in de pauze week van de pil. Elk lichaam is anders. Het duurt ongeveer 3 mnd voor je lichaam is gewend aan de pil. Dus geeft het nog even de tijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die 3 tot 5 dagen voor je ongesteld word staat in de bijsluiter van mij pil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft aan dat je de pil nog niet regelmatig hebt gebruikt, dat heeft ook invloed op het wel of niet ongesteld worden. Het is echt heel belangrijk dat je hem goed inneemt.

Ten eerste is hij niet veilig als je dat niet doet. Ten tweede zal je lichaam veel langer nodig hebben om te wennen aan de pil. Ten derde als je hem niet regelmatig neemt, dan kom je dus gewoon niet in de juiste cyclus.

Te lang of te kort innemen heeft invloed op wanneer je ongesteld wordt. Raadpleeg even de bijlsluiter van je pil of je de vorige keer wel de juiste stappen hebt ondernomen toen je eerder stopte.