Hoe komt het dat ik 2 x achter elkaar flauw val? (stage in de zorg om 7 uur beginnen en rond 9 uur twee keer flauwgevallen! Wel gegeten

Gezondheid ik ben 17 en vrouwelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Het beste is om even langs je huisarts te gaan. Het kan ook zijn dat het even teveel was geworden, dat je wat te weinig suiker binnen kreeg de laatste tijd, maar het kan evenzeer wat ‘erger’ zijn en dat kan de huisarts alleen beslissen. Misschien heb je te kampen met een te lage bloeddruk, heb je last van diabetes, ... .

Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga even langs je huisarts voor een diagnose. Het kan heel onschuldig zijn, maar ook een symptoom van een eventuele aandoening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Flauwvallen komt door een tijdelijke verminderde bloedtoevoer naar je hersenen. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syncope_(medisch)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een iets te lage bloeddruk?
Misschien te snel opgestaan?
Misschien een griepje onder de leden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een groot ijzertekort hebt kun je flauwvallen. Ook kan een te lage bloeddruk de oorzaak zijn. Ga liever even langs de huisarts, die weet het beter dan wij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je misschien te snel opgestaan of heb je gebukt gezeten. Soms stijgt bij opstaan het bloed te snel naar het hoofd waardoor je flauw kunt vallen dat heet een "appelflauwte". Hiervan ben je ook heel snel weer wakker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloedarmoede of te lage bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lage bloeddruk is het eerste waar ik aan denk maar ook je stofwisseling kan een rol spelen en het vroege tijdstip, als je dat niet gewend bent. Sommige mensen zijn erg gevoelig voor te weinig slaap. Hou er rekening mee dat je dat vooral kan gaan opbreken als je nachtdiensten gaat draaien.

Laat je niet verleiden tot suikerrijk voedsel. Je gezondheid is niet gebaat bij schommelingen van je bloedsuiker en je insuline. Zorg liever voor stabiliteit door volwaardige voedingsmiddelen zoals volkorenbrood als ontbijt met een ei, kaas, vleeswaren of pindakaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je er vaker last van dan kun je je bloeddruk en je bloed laten controleren op anemie, vitamines en nog een paar dingen. Uiteraard via je huisarts.