Mijn zoon, nu 15, heeft kromme pinken. Is hier iets aan te doen ? Iemand ervaringen hiermee ?

Mijn zoon vindt het vevelend dat hij kromme pinken heeft. Wil graag naar de huisarts, maar heeft dat zin vraag ik mij af ... ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Heb ik ook , bij ons in de familie kwam het veel voor .
Ben er ook mee naar de dokter geweest toen ik nog jong was .
Ik kon een operatie laten uitvoeren om de pinken weer recht te krijgen .
Maar het grote nadeel was dat de pinken stijf werden .
Dus als je een gebalde vuist maakt en dan bleef de pink recht staan .
Dat was van mij jaren terug maar ik weet niet of de medici er tegenwoordig wat op gevonden hebben .
Nee heb je ja kun je krijgen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

We kunnen van hieraf niet zien wat de oorzaak is van de kromme pinken dus we kunnen al helemaal niet zeggen of er iets aan te doen is.

Het heeft ALTIJD zin om naar de huisarts te gaan want die kan wel zeggen of er iets aan te doen is en als hij/zij het niet weet kan hij/zij doorverwijzen naar een specialist.

Dan nog even: ELKE puber is onzeker over het uiterlijk, de één over het haar, de ander over zijn neus, een meisje over haar borsten, een jongen over zijn penis en de meesten zullen nog onzeker zijn over meerdere lichaamsdelen ook. Realiseer je je dat ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kromme vingers, ook wel clinodactylie genoemd kan soms chirurgisch worden hersteld.
Soms komt clinodactylie voor in combinatie met andere verschijnselen (te divers om op te noemen: in het algemeen afwijkingen van het gelaat en handen). Een bepaalde combinatie afwijkingen wordt een syndroom genoemd. Vroeger kreeg een syndroom de naam van een ontdekker.
De huisarts kan de beste raad geven over de kromme pinken. Zeker als hij er last van heeft (hij vindt het vervelend schrijf je) zou ik een afspraak voor hem maken.