Hoe kom ik af van mijn vreselijke jeuk?

Al sinds de zomer heb ik last van een gekmakende jeuk die overal zit, met name na het douchen. Ik heb al van alles geprobeerd: meerdere keren van shampoo en badschuim gewisseld, ander wasmiddel en wasverzachter, geen wasverzachter, dekbed chemisch laten reinigen, cv ketel voor warm water warmer gezet, nieuwe douchekop. Niets helpt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Jeuk na het douchen, voornamelijk in de maanden dat de centrale verwarming aan staat komt veel voor.
De jeuk is vaak over verschillende plekken op het lichaam. Een droge huid maakt de jeuk vaak erger, vooral in combinatie met een lage luchtvochtigheid in huis.
Vooral als te heet wordt gedouched, gaan de dunne vaatjes in de huid open. De huid wordt dan rood. Er komt door te heet douchen ook histamine vrij in de huid en dat geeft ook jeuk. Douche wat minder heet als je heet doucht. Dat zal waarschijnlijk helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De jeuk kan worden veroorzaakt doordat u een erg droge huid heeft. Vet uw lichaam regelmatig in zijn geheel in. Een goed moment is, om dit na het douchen te doen, als de poriën wat open staan. In elk geval het proberen waard zou ik zeggen.
10 jaar geleden
Je hebt dan waarschijnlijk een droge huid, dit komt ook in de winter voor. Gebruik na het douchen een bodymilk of nog liever creme. Je hebt er ook die jeukstillend werken bijvoorbeeld Galenco dermalex bodycreme.
http://www.newpharma.nl/apotheek/galenco/249166/galenco-dermalex-bodycreme-500ml.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik bodylotion, en douche minder heet. Door heet te douche droogt de huid ook uit, en deze gaat schilferen. Door de schilfers ontstaat de genoemde jeuk op de huid. Deze jeuk is simpel te verhelpen door bodylotion / creme of een andere vette substantie te gebruiken na het douchen, en elke ochtend en avond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De jeuk kan ook komen doordat je niet goed tegen parfum kan. Het zit bijna overal in: bodylotion, doucheschuim, wasmiddel etc. Je hebt o.a. van Neutral veel producten zonder parfum. Misschien een idee om dat eens uit te proberen? Verder is het goed om met lauw (i.p.v. heet) water te douchen en even geen doucheschuim te gebruiken. Daarna wel lekker smeren met bodylotion voor de droge huid en bij voorkeur zonder parfum. (bron: eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk dat dit inderdaad het beste is .
Als het bijv ook door de droge lucht in huis komt zodra de cv aangaat kan je, als je dat nog niet hebt, waterbakjes aan de cv hangen. Dat helpt wellicht iets. Verder idd smeren, smeren, smeren! ik las hierboven goede tips. Blijft de jeuk laat je dan doorsturen via huisarts naar de dermatoloog. Misschien heb je wel psoriasis en daar zijn ook weer middeltjes tegen.
Shampoo en douchecreme zonder parfum kan je bij drogist en geloof ook supermarkt kopen, het heet Neutral.
sterkte met de jeuk. Heel irritant is het weet ik uit ervaring.
oh je zou trouwens ook nog eens kunnen kijken of je niet beter alleen katoen kunt dragen bijv. Wie weet dat dat ook scheelt. En minder vaak douchen! elke dag is echt niet nodig!