word niet ongesteld na verwijderen van spieraal

heb nu 7 weken spieraal er uit
nog steeds niet ongesteld (nee ben niet zwanger )
meschien ben ik ook wel in overgang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Een spiraal heeft een dubbele werking, namelijk met hormonen en dat het baarmoederslijmvlies niet kan groeien. Ik denk niet dat elk lichaam op dezelfde manier zal reageren op een spiraal. Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als het langer dan 2 à 3 maanden duurt. Je kunt altijd even naar de huisarts gaan als je ongerust bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denk niet dat je je zorgen moet maken, de hormonen ontregelen je cyclus waarschijnlijk. Toen ik stopte met de pil was ik het eerste jaar zeer onregelmatig ongesteld, soms met wel drie maanden ertussen. Pas een jaar of twee later heeft het zich enigszins gestabiliseerd. Nu heb ik een cyclus van ongeveer 6 weken.