Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als ik een stuk heb gelopen krijg ik een raar kloppend gevoel in mijn benen, terwijl ik elke dag sport en er dan geen last van heb, kent iemand dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt mij, dat dit je aderen zijn die door je benen lopen.

Als ik na je toevoegingen zonet dit lees, denk ik dat je ondanks alle sport ernaast wel goed bezig bent en ook gezond. Toch is lopen weer heel andere gebruik van spiergroepen. Ook je bouw(botten spieren en pezen) kunnen anders zijn en je klachten hoeven niet eens "ernstig" te zijn. Wat ik je kan aanraden is via verwijzing huisarts, eens naar een sportarts te gaan. Deze zal je tal van vragen stellen, maar ook je fysiek onderzoeken en kan dan al vlot testen/zien of er bv in je rug of vanuit je heupgebied een blokkade zit. Bekend is bv een 'overbelast' SI- gewrichtje, die je niet zal belemmeren met andere takken van sport, maar wel bij gewone lopen. Met eventuele manuele of gewone fysiotherapie is dit meestal wel te verhelpen. Een sportarts kijkt ook meteen naar bv je bloedsomloop en kan je zeer goede adviezen geven! Succes!

Je hebt er natuurlijklijk helemaal de leeftijd niet voor maar volgens mij kunnen spataderen dit soort klachten geven