Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blaasjes in de mond en pijnlijke lymfeklieren,is er een verband met elkaar?

Ik heb cronisch last van open blaasjes in mijn mond en die branden hard maar wat ook raar is dat ik ook pijnlijke klieren krijg en als ik mijn hoofd naar beneden draai voelt het opgezwollen aan en pijnlijk. Nu heb ik er weeral last van: 2 open blaasjes onder de tong bij mijn speekselopening en pijnlijke klier(rechterkant) net onder mijn tong. Wat kan dit allemaal betekenen?

Toegevoegd na 22 uur:
En ook gisteren avond kon ik ineens mijn mond niet wijd opentrekken omdat dit "opslot" zat en probeerde dit los te krijgen maar het lukte niet. Na een halfuur ongeveer bleef ik proberen tot het ineens los schoot en vanaf dan hoor ik steeds een knakkend geluid van mijn kaakbeen en voel zo dat het knakt. Iemand weet wat het betekent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het een idee om gewoon naar een dokter te gaan..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is een herpes-simples-infectie in de mond. Die veroorzaakt een ontsteking van het tandvlees en pijn. Dit kan gepaard gaan met koorts, gezwollen lymfeklieren in de hals, en een algeheel gevoel van onbehagen. Overal in de mond kunnen zweren ontstaan, altijd ook op het tandvlees.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding