Hoe snel moet de pil helpen als je acne heb?

Ik heb acne en heb van de dermatoloog de pil (diana 35) voorgegeschreven gekregen. Ben nu bijna aan mijn eerste stopweek toe. Maar heb nog steeds last van acne. Hoe lang gaat dat ongeveer nog duren. (word er een beetje gek van)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik was 17 toen ik begon met de diane 35. Ik had erg veel acne, vooral op mijn wangen, kaken en kin. Na 3 maanden was ik bijna acnevrij. Je zult dus nog even geduld moeten hebben, althans..als ik naar mezelf kijk. Ik ben laatst overgestapt op een andere pil en de huisarts vertelde me dat je even 3 maanden moest wennen aan de andere hormonen.

Maar je geduld zal worden beloond. Nog even en je hebt een gaaf huidje. (Tenminste..over het algemeen..ik kan nog steeds erg last hebben van puistaanvallen en m'n huid blijft een beetje lastig, maar de diane pil is zo'n fijn middel tegen echt acne.)