Wie heeft ervaring met een bypass operatie de zgn "boek"

Mijn vrouw heeft een bypass gekregen voor haar hoofdslagader naar heer benen.De operatie is ongeveer 18 weken geleden, maar bij inspanning heeft ze nog steeds behoorlijk pijn.
Zo erg soms dat ze de volgende dag er beroerd van is, zij heeft het gevoel dat zij de enige is die dit heeft, maar ik denk dat na zo'n zware operatie veel tijd nodig is om te herstellen.
Wie kan mij vertellen hoe dit doorgaans verloopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Hieronder is lotgenoteninfo.

Toegevoegd na 26 minuten:
http://www.lotgenotenforum.nl/forum/hart-en-vaatziekten/3186-broekoperatie-uitleg-operatie-techniek.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een dicht geslibde slagader en via een operatie hebben zij dat stukje ader weer schoon gemaakt .
Ben toen voor 24 uur naar de intensive care gegaan .dat is standaard .
Na enkele uren kreeg ik een grote bloeding omdat de hechtingen waren geknapt.
Toen gevochten voor mijn leven en weer een grote operatie . en toen heb ik een broek gekregen en zij hebben mij 5 dagen in slaap gehouden om te genezen en te herstellen .
Toen enkele dagen op de zaal en toen weer naar huis met enkele recepten voor de medicijnen .
In huis kreeg ik bijwerkingen van die medicijnen : ontzettende kou .spierpijn en een beroerd gevoel .
Toen heb ik andere medicatie gekregen en de meeste klachten waren verdwenen . behalve een beetje spierpijn
En na 1 week een beetje rustig aan doen kon ik weer doen wat ik maar wou doen .