Ik ben hard geworden de laatste 4 maanden, en zou graag weer eens een potje janken, maar hoe?

Ik ben door irritante gebeurtenissen zo hard geworden dat ik niet kan huilen als ik wel moet huilen, nu ben ik dat een beetje zat. Ik zou gewoon weer willen kunnen huilen.

Maar hoe kan ik dat doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (8)

door alles weer eens op een rijtje te zetten wat er allemaal is gebeurd en daarvoor, en misschien het los laten waardoor je harder bent geworden, misschien dat je dan kan huilen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien stom, maar wat bij mij wel eens helpt is om een ontroerende of aangrijpende film te gaan kijken. Zo'n film die je al eerder hebt gezien waarvan je weet dat 'ie iets bij je losmaakt. Hetzelfde geldt voor bepaalde muziek, een paar liedjes luisteren die je iets doen.

Ik had het gisteren. Een emotionele dag gehad maar hield mijn emoties voor me. 's Avonds, toen ik thuis was, ben ik een film op dvd gaan kijken die toevallig (maar wat is toeval) heel veel raakvlakken had met de werkelijke situatie van die dag. Tranen met tuiten zitten huilen. Dat was echt een opluchting. Overigens was het in dit specifieke geval een film die ik nog niet kende, maar gek genoeg sloot 'ie helemaal aan bij wat ik had ervaren die dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat werkt bij mij helaas niet. al heel veel geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sjaan: after the wedding, een deense film.
Kijk eens naar de film Overboard met Goldie Hawn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is eerder komisch dan om te huilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is hij zo slecht, dat je ervan gaat huilen xD
lukt het ook niet met muziek die je raakt? met een aangrijpende tekst, dat doet het bij mij altijd goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt bepaalde gevoelens opzij gezet, zeg maar even geparkeerd.
Probeer deze gevoelens weer toe te laten. Je zou de afgelopen vier maanden van je af kunnen schrijven. Waarschijnlijk komen tijdens het schrijven de tranen al, en anders als je het zelf naleest, want het zou wel eens kunnen dat je dingen op schrijft die je niet van jezelf wist. Je moet je onderbewuste weer toe laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jezelf de tijd.
Dat hard worden is een vorm van zelfbescherming,
het kan een emotioneel pantser geworden zijn,
wat je nodig had om beter door de zaken heen te komen.

Vier maanden is niet zo lang.
Echt ingrijpende gebeurtenissen hebben een flinke tijd nodig om te verwerken.
Op een gegeven moment zul je merken dat dat pantser af gaat brokkelen en dan komt er een moment dat
alle emoties er wel uitkomen.
Maar gun jezelf die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak eens een pond pas geoogste uien schoon, als je dan niet huilt is er geen raad voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bekend verhaal.
alleen duurde het bij mij jaren,voordat ik weer eens huilen kon.
dus het antwoord is simpel;krop alles maar op , en wacht tot je overspannen bent.
gegarendeerd dat dan alle emoties weer los komen.