is er een ziekte waarbij je geen emotie's hebt?

Toegevoegd na 6 minuten:
Zoals bijvoorbeeld blijdschap verdriet boosheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (11)

Dit is een vrij open vraag, maar bij veel psychische ziekten kan het zijn dat je geen emoties hebt. Te denken valt aan depressie of depersonalisatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als depressieve mensen geen emoties hadden zouden ze nergens last van hebben. depressieve mensen hebben wel degenlijk last van negatieve emoties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zei dat het kán dat je bij depressie geen emoties hebt, het hoeft dus niet. Sommigen depressieve mensen voelen helemaal niets meer, anderen (zoals jij zegt) juist weer alleen negatieve emoties.
Je kan daar tussen geen verband leggen. Je hebt overal emoties bij. dus je zou nee kunnen zeggen op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een locked-in-syndroom kun je geen emoties tonen. Maar aan de binnenkant zijn ze er wel.

Diverse psychische ziektes hebben een emotieloze uitwerking. Komt vaak ook door de medicatie.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://jaszzx.infoteur.nl/specials/psyche.html
schizofrenie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, is zijn wel een paar psychische aandoening waarbij het geweten ontbreekt of beter gezegd misvormt is of er een verstoorde beleving is
er is wel een persoon die geen angst kent
maar andere emoties zijn er dan wel
dus emotieloos is niemand.
13 jaar geleden
De benaming voor iemand die geen emoties voelt is psychopaat. En dit betekend niet dat het een gestoorde seriemoordenaar is, deze mensen missen de verbinding in hun hersenen die emoties aanstuurt. Dus voelen ze geen emoties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de ziektebparkinson heb je op zeker moment geen gezichtsexpressie meer waardoor het lijkt alsof je geen emoties hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat lijkt maar zo....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat er toch ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar de vraag is: waarbij je geen emoties HEBT.
Iedere ziekte, zolang je niet weet dat je het hebt.
13 jaar geleden
nee iedereen heeft emoties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een psychopaat (anti-sociale persoonlijkheidsstoornis) kent geen emoties zoals wij die kennen. Met andere woorden; gevoelens zoals inlevingsvermogen en andere belangrijke gevoelens die ontbreken.
Dus ja, het bestaat wel degelijk. En ja, het is een ziekte volgens de DSM IV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emoties zijn er wel, maar worden
niet of veel minder gevoeld of ge-uit.

Gevoelsarmoede heet alexithymie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het woord ziekte betekent(wikipedia)
-Ziekte van een mens is een ongewenste verstoring van de normale situatie.
-"Een ziekte" als een abstract woord voor een complex van eigenschappen die zieken kunnen vertonen is een naam die ook betekenis kan hebben zonder dat er een 'lijder' aan te pas komt. Een 'kwaal'.

Het is dus een verstoring van het lichaam. Omdat je geen ziekte wilt, ga je daar tegen vechten. En dat zijn de emoties