Ik heb ADHD, maar ik ben te rustig en wil graag drukker worden, maar hoe doe ik dat?

Ik heb dus ADHD, gebruik gaan medicatie. Maar ben wel te rustig en ik zou graag drukker willen worden.

Maar hoe dat ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Kimath
13 jaar geleden
Waarom wil je drukker worden? Wees blij dat je geen medicatie hoeft te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nu echt veel te rustig, zeg bijna geen woord.
En ik wil gewoon gezellig druk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je wel de leukste thuis? Als je ADHD hebt, ben je hyperactief. Dus niet rustig. Het zou kunnen dat je ADD hebt, maar dat is een heel ander verhaal. Tips om drukker te worden: 5 minuten per dag (bij voorkeur tijdens het 8-uur journaal) op en neer springen en heel hard met je handen wapperen onder het roepen van 'Ik heb ADHD! Ik heb ADHD!'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb echt ADHD, maar ik houdt het te goed in controle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteer jezelf zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is contradictie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ahdh is niks meer van te merken, het lijkt nu eerder of ik add heb.

Antwoorden (9)

Je persoonlijkheid is gewoon zo, dat je wat rustiger en stiller bent.
Je hebt 2 keuzes, jezelf accepteren zoals je bent, of expres 'gezellig druk' gaan doen, en jezelf voor de gek houden.

Het is aan jou de vraag waar je uiteindelijk gelukkiger van wordt.
13 jaar geleden
Neem 5 hele grote scheppen suiker, drink er een aantal bakken koffie achterna tot slot kauw je een heel pak snoep weg, dan zal het wel goed moeten komen denk ik maar zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal je af kunnen vragen, waarom je zo rustig bent, wat is de achterliggende reden van dat "rustig zijn" en wat heeft jou dat tot nu toe opgeleverd (en waarom werkt het nu niet meer voor jou)

Dat zou de eerste stap zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet waar je woont, ik ken wel een bedrijf dat zich bezighoudt met coaching van mensen met ADHD. Dat kan heel goed werken.
sterredag
13 jaar geleden
Ben je echt heel erg rustig (dan denk ik eerder aan ADD)? Of ben je in je hoofd wel heel erg druk maar naar buiten toe niet? En heb je daardoor weinig energie?

Als je gewoon heel erg rustig bent zou ik daar niets aan veranderen. Wees blij dat je niet zo heel erg druk bent en niet aan de medicatie hoeft. Hoe drukker je wordt hoe meer problemen je krijgt met o.a. je concentratie.

Heb je erg weinig energie doordat je in je hoofd erg druk bent probeer dan eens meer dingen op papier te zetten. Afspraken in een agenda zodat je die niet allemaal hoeft te onthouden. En ook dingen die je dwars zitten op papier zetten. Dan krijg je weer wat "ruimte" in je hoofd en ga je niet zo malen.
En hou verder je conditie op pijl, eet gezond en zoek dingen (hobby) op die je leuk vind en energie geven.
13 jaar geleden
Je zegt: "Ik ben nu echt veel te rustig, zeg bijna geen woord. En ik wil gewoon gezellig druk zijn. "

Dat klinkt mij in de oren alsof je niet zozeer 'druk' wilt zijn, maar wat meer naar buiten gericht, opener, misschien makkelijker contact makend met andere mensen?
Als dat klopt, dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar een sociale training, bijvoorbeeld sociale vaardigheden.

Je zou ook met de huisarts kunnen overleggen, die kent je waarschijnlijk en kan samen met jou uitzoeken wat een goeie oplossing is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sport of spel waar je helemaal in op kan gaan. Fanatiek voetballen, pijltjes gooien, athletiek, wat dan ook.
Je voelt je er fitter door, vrolijker en automatisch gezelliger.
Het lijkt een afgezaagd antwoord, maar het helpt echt.
Prijs je gelukkig dat je niet aan de medicijnen zit.
Medicijnen zijn er als iets anders echt niet helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overmatige etiketteerdwang die er tegenwoordig binnen de gezondheidszorg heerst, is bedacht door de farmacie die hier extreem veel pillen door verkoopt.

De kinderpsychiater die hier in Nederland een van de eersten was die Ritalin gebruikte bij extreem drukke kinderen (nadat de voedselproblemen waren uitgesloten) was dkt Dosen van de Hondsberg. Hij zei dat Ritalin noooooit langer dan zes weken mag worden gebruikt en dat de gedragsverandering erna met behulp van gedragstherapie bestendigt moet worden.

In het VPRO programma dat j.l. donderdag aan dit onderwerp werd gewijd, kwam ook naar voren dat alleen de mensen die via gedragstherapie waren geholpen, werkelijk geholpen waren.

Dat even vooraf.

Als jij buitengewoon stil bent, ga iets doen, waar iets van je wordt gevraagd in een veilige omgeving.
B.v. als vrijwilliger helpen bij bejaarden o.i.d.
Je kunt ook groepstherapie aanvragen bij de GGZ

En zie het vooral niet als een ziekte!!!!
Mensen zijn verschillend.

Toegevoegd na 1 minuut:
bestendigt moet zijn bestendigd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Vandaag is bij mij de ADD diagnose gestelt en ik wil even kwijt dat ik je helemaal begrijp.
Bij mensen met ADD of ADHD is het een chaos in hun hoofd. Er circuleren continue gedachten rond in het hoofd.
Je kunt geen rust vinden.
Echter mensen met ADHD zijn meestal Hyperactief. Dat ben jij dus niet.
Het enige wat ik je nu kan meegeven is om er eerst met iemand thuis over te praten en dan vervolgens naar de dokter gaan om verhaal te doen.
Voor jou situatie kunnen talloze redenen zijn.
Misschien is eerder de diagnose verkeerd gesteld, misschien hebben medicijnen een verkeerde werking gehad of misschien ben je een beetje depressief.
Er zijn teveel mogelijke oorzaken om op te noemen.

Ik begrijp echt wat je bedoelt. Het lijkt alsof je vastzit in je eigen lichaam. Je hebt bijna geen energie meestal en nooit zin om iets leuks te gaan doen.
Dan gaan mensen je snel saai en lui vinden. Maar ik weet zeker dat het niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem gewoon sochtend een berg suiker
of wat bij sommigen werkt iets van red bul maar volgens mij zit dat tuusen de oren