Zorgt een holle rug ervoor dat je kleiner bent?

Ik heb een holle rug. Is het zo dat als je een rechte rug krijgt je langer word doordat je ruggenwervel recht is en niet krom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoe sterker de krommingen in je rug, hoe korter je bent. Dat is logisch. Immers als je een S rechttrekt tot een I dan is die als je hem rechtop zet hoger. Echter krommingen in je rug zijn normaal. Je nek is hol, je rug ter hoogte van je romp is, bol, en je onderrug weer hol, normaal gesproken. Je kunt tegen de muur gaan staan en dan iemand een streepje laten zetten ter hoogte van je kruin. Als je nu hetzelfde doet terwijl je je onderrug tegen de muur probeert te drukken , dus plat probeert te maken, dan ben je ietsje langer. Veel scheelt het trouwens niet.