ik heb soms buikpijn hoofdpijn duiziligheid en misselijkheid, waarom?

ik heb sinds kort een nieuwere leefstijl omdat ik een six pack wil omdat ik altijd wordt gepest op scool omdat ik 'dik'ben maar sindsdien ik geen chips enzo meer eet en alleen fruit gezonde koeken lage kalorieen enz enz sinds die tijd heb ik buikpijn en ook beetje misselijk en soms ook heel duizelig en weet iemand hoe dat zou komen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

ga eens naar je huisarts, je dieet waarschijnlijk op de verkeerde manier tijdens je training. Misschien is het nodig om een diëtist in te schakelen, die je een juist voedingsschema kan geven, maar laat bij de huisarts ook even je bloed onderzoeken, het kan dat je bloedsuikerspiegel te laag is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- geen chips meer (dat is goed)
- fruit (dat is goed, maar daar kun je ook teveel van eten, veel suikers, 1-2 stuks is meestal genoeg)
- gezonde koeken (dat bestaat niet, is waarschijnlijk mueslireep?, veel suiker, niet doen)
- lage kcal (dat is niet gezond..)

Als je echt alleen maar fruit en koeken eet, is het nogal logisch dat je al deze klachten hebt, je bent gewoon uitgehongerd.
Al die klachten, buikpijn, hoofdpijn, duizelig en misselijk komen omdat je te weinig eet.
Zorg eerst eens dat je meer en beter gaat eten, gewoon ongeveer de schijf van vijf aanhouden: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx

Toegevoegd na 2 minuten:
Je wilt een sixpack, laat dat eerst eens zitten. Je moet eerst leren wat een gezond eetpatroon is, zodat je gezond en genoeg kunt eten.
Daarna kun je werken aan genoeg bewegen, eventueel wat sporten en krachttraining erbij, en dan kun je later wel eens gaan kijken of je eventueel je vetpercentage kunt verlagen.
Jij wilt gelijk al een marathon gaan lopen, terwijl je nog moet leren kruipen.

Dus stop met dat rare eetschema dat je nu hebt, het werkt totaal niet zoals je merkt. Ga gewoon normaal eten zoals op de site van het voedingscentrum staat, porties kun je naar keuze aanpassen, probeer het gewoon een paar dagen en verhoog of verlaag dan indien nodig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bekijk hier eens wat je nodig hebt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
En op bijvoorbeeld deze site kun je invullen wat je eet, en bekijken hoeveel kcal het is: https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/
Er zijn veel meer sites, in het Engels of Nederlands, en ook apps. Kijk een beetje rond welke je handig vind. Ze zijn niet volledig nauwkeurig, maar geven wel een richtlijn.

Ik gok zo dat als je je huidige eetschema invoert en vergelijkt met wat je nodig hebt, je veel te laag uitkomt.

Toegevoegd na 9 uur:
Zie ook de reacties voor een hele goede aanvulling van Lies12!
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Jammer dat er nog steeds op uiterlijk gepest wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Amen! ...en nog wat aanvullingen: *Ga met iemand praten over dat pesten en - blijkbaar - lage zelfbeeld (anders ga je niet je leefstijl omgooien vanwege opmerkingen van anderen). Je ouders, een goede vriend of vriendin, een leraar of een tante waar je het goed mee kunt vinden, een schoolmaatschappelijk werker of -psycholoog, of ga naar je huisarts en vraag daar om hulp. *Als je alle tips van Ritsuka opvolgt en je blijft je toch niet goed voelen, ga dan naar je huisarts. Als het te lang duurt voor je je beter gaat voelen nadat je min of meer gezond bent gaan eten, hetzelfde. *Mocht je merken dat je te krampachtig omgaat met voeding en/of sporten, ga dan ook naar je huisarts en leg daar je verhaal voor. Voeding is essentieel voor je gevoel van welbevinden en als daar iets niet helemaal goed mee gaat, kun je beter vroeg hulp krijgen dan laat. *Als je intensief gaat sporten, moet je duidelijk meer eten dan wanneer je niet sport. Mensen die veel sporten, eten soms rustig tot twee keer meer dan niet-sporters. Je moet dan niet schrikken van de hoeveelheden die je lijf nodig heeft, je móet gewoon goed eten als je flink sport omdat je anders veel meer verbrandt dan je binnenkrijgt en dat leidt tot allerlei ellende. Mocht je dus straks een goed idee hebben van wat gezond voor je is zónder dat je sport, vergeet dan niet dat je een gigantische aanpassing moet maken als je echt flink wilt gaan sporten. Het kan geen kwaad daar goede begeleiding bij te vragen, bijvoorbeeld bij een goede sportschool waar persoonlijke begeleiding wordt gegeven. Maar doe eerst maar eens wat Ritsuka zegt en ga je verdiepen in wat gewoon gezond eten is.
Ritsuka
10 jaar geleden
Yes, ook een aantal hele erge goede tips!
Ik zal ernaar verwijzen in mijn antwoord. En dat je meer moet eten bij meer sporten, word al snel duidelijk als je de health calc site bekijkt. En kijk maar eens naar eat bijvoorbeeld Michael Phelps eet tijdens de Olympische spelen, soms wel 10.000 kcal.