wat is dat kleine onderhuids bultje onder oksel?

Hallo, mijn dochter is net 13 jaar geworden en sinds kort heeft ze mij vertelt dat er een onderhuids bultje onder haar oksel zit. het is een bultje ongeveer tengrote van een muggenbult en doet niet pijn maar is vrij irritant. ik heb op internet gekeken en daarop staat dat het tenmake kan hebben met kanker, kan iemand mij daar meer over vertellen? Alvast Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Het kan ook een soort vetbultje zijn, dat wegtrekt. Of een knoopje in de lymphklieren. Ik zou er toch even mee langs de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ingegroeid haartje of een verstopt talg kliertje. Bij twijfel even naar de arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een vermoeden dat een een kliertje is dat is opgezet,meestal komt dit door scheren of deodorant.

Ik heb er zelf ook weleens last van,maar sinds ik een deo gebruik voor de gevoelige huid,heb ik er weinig tot geen last meer van.

Ik zou het nog even aankijken,zit het bultje er over één an twee weken nog,dan kun je altijd nog naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk krijgt ze gewoon okselhaar en dit hoort daarbij.

Als je het niet vertrouwd kan niemand beter helpen dan een huisarts of dokter.