heeft iemand ervaring met een groter mri apparaat ik heb last van erge hartkloppingen gehad in een gewone mri

moest vandaag voor een mri scan voor mijn schouder. ik lag er net in en kreeg hartkloppingen en raakte in paniek. toen nog een keer geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. er is in gouda een grotere wie heeft ervaring met angst in mri en weet of een grotere helpt. ik mag met valium.of

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raakte je in paniek door de hartkloppingen of kreeg je hartkloppingen doordat je in paniek raakte.
Kan me voorstellen dat zoiets best spannend is nl.
Kimath
13 jaar geleden
Waarschijnlijk werd je wat claustrofobisch, dit kan gebeuren bij een deel van de mensen.
Ook mensen die hier nooit last van hebben gehad, kunnen tijdens een MRI scan ineens in paniek raken, hartklopping, hyperventileren.

Het beste antwoord

Ik ken iemand die erg claustrofobisch was, een MRI lukte echt niet maar was toch noodzakelijk. Uiteindelijk lukte het de tweede keer wel doordat ze van te voren Dormicum innam, hierdoor was ze lekker een beetje van de wereld. Verder kun je vragen of er iemand met je mee mag de ruimte in, dit mocht in haar geval ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb in onderstaande MRI scanner gelegen en kan je vertellen dat het een verademing is t.o.v. de nauwe MRI buis. Bovendien is deze scanner veel sneller. In mijn geval was de scan in een oude buis (heb ik ook in gelegen, dus weet waar je t over hebt) 45 min, in de open scanner slechts 20 minuten.

Ding maakt alleen een enorm kabaal maar daar krijg je oordopjes voor. Wel even vragen of deze scanner vergoed wordt aan de verzekering, dat is niet vanzelfsprekend namelijk (helaas, het zou een standaard moeten worden).

Sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat op de site een overzicht van alle verzek.maatschappijen staat die behandeling bij Mediferia vergoeden.
13 jaar geleden
Ten eerste is een mri niet schadelijk voor jouw gezondheid (het zijn slechts magnetisch-elektrische golven en geen straling). Vragen over dit apparaat kun je alleen doen bij de röntgenoloog of de assistente.

Toegevoegd na 45 seconden:
Voor claustrofobische reacties moet je ook bij de assistente zijn.