Wie kan mij meer informatie geven over mijn lichamelijke beperking?

Probleem:
- zeurende pijn in de onderrug
- normale stappen zetten lukt niet
- gevoel of ik door de knie zak (volgens partner doe ik dit ook licht)
- gevoel of ik voet niet goed neer kan zetten
- regelmatig doof en tintelend been
- niet langer kunnen lopen dan 15 min
- niet langer dan 5 min kunnen lopen zonder krukken
- erg last van tintelingen / onderrug pijn in de auto (passagiersstoel)

Onderzoek gehad zonder resultaat:
- lichamelijk onderzoek neuroloog (2)
- lichamelijk onderzoek reumatoloog
- lichamelijk onderzoek en behandeling manueel therapeut sinds aug 2012
- EMG
- MRI van de nek en rug
- Bloed geprikt op vitamine tekorten, immuunziekten, lyme, ontstekingen

Behandeling:
- dagelijks lopen om in beweging te blijven

Kortom, ik ben al door de molen geweest en ik ga nu naar een academisch ziekenhuis voor een second opinion. Doorgestuurd via neuroloog.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar omdat ik al zoveel onderzoeken heb gehad maar er nog niks uitkomt. Ik stel deze vraag hier omdat ik hoop dat iemand denk "heey dat herken ik" . Ik ren dan niet gelijk naar de arts, maar neem dit mee in mijn achterhoofd. Twee mensen zien immers meer dan één.

Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ritsuka
11 jaar geleden
Zijn je heupen en knieeen al eens gecontroleerd? Rontgenfoto.
Misschien is daar iets mis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heup en knie is niet gecontroleerd.
Ik ben 28 jaar. Oja, ik doe fysiek vrij zwaar werk (verpleging)
Ritsuka
11 jaar geleden
Vraag eens of ze dat kunnen controleren, kan ook daar weg komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar denk je dan aan? Iets vast of iets verschoven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem eens contact op met het dc pijncentrum ik weet zeker dat hun je verder kunnen helpen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik ben geen arts, dus dat kan ik niet zeggen, maar soms kan er iets zijn in je heup dat je elders voelt.
Vriend van mij heeft heupoperatie gehad, maar krijgt last van zijn onderrug bij veel lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , het lijkt op een zenuw beklemming. ! Ja dan in de onderrug , heupen ! Of wat zelden voorkomt maar vaak niet aan ge dacht wordt een slechte doorbloeding , in een bloedvat ? Door een druk op een bloed vat . Maar hier terecht al vaker geopperd laat het goed onderzoeken . Meestal zeg ik dat als eerste , maar omdat je al in de medische molen zit (of geweest ben ) ga naar de dokter ! Kom op laat het er niet bij zitten . Beterschap .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ArnhemArnhem
Een pijnpoli zal het inderdaad wel kunnen verhelpen, maar ik wil weten wat de oorzaak is. Symptoombestrijding is een later stadium voor mij. @Ritsuka
De oorzaak wordt nu gezocht op neurologisch gebied, maar ik zat zelf ook al te denken dat het misschien ook gezocht kon worden in de heupen. Orthopedie kant.
Maar je zou zeggen dat een manueel therapeut of reumatoloog het moet voelen als hier wat fout zit? @Kapperkort
Door het tintelen wat ik regelmatig heb / gevoel van moeten plassen weet ik vrijwel zeker dat het inderdaad een zenuwbeknelling is. Het vreemde is dat het op een EMG niet is gezien. Dus de zenuwen in mijn benen en onderrug zouden goed moeten zijn?
Bloedvat zat ik zelf ook aan te denken, mede ook omdat ik niet lange afstanden kan lopen. Maar of zoiets plotseling kan ontstaan vraag ik me af. @Allemaal:
Zelf dacht ik al een een probleem met een SI gewricht. De symptomen die ik heb komen wel overeen met wat ik er op internet over lees. Ik weet alleen niet of je daar zoveel en zolang last van kan hebben. Ik was altijd van mening dat zoiets vanzelf terug zou schieten of na een periode van rust en beperkt bewegen vanzelf over zou gaan. En dat het dan na drie a vier maanden toch wel zeker over moest zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ook last van koude voeten Enzo dat je niet warm krijgt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het de laatste tijd wel vaker koud terwijl andere het warm hebben. Maar niet continue. Af en toe. Voeten weet ik niet of die dan koud zijn

Het beste antwoord

In de klachten die aangeeft spelen zenuwirritaties duidelijk een rol (doof, tintelen, door knie zakken). Dit gaat sowieso gepaard met hoge spierspanningen. Aangezien al een heleboel uitgesloten is blijven blokkades van de (lage rug) wervels en bekken over. Deze blokkades kunnen de zenuwen irriteren.

Manuele therapie kan hier in principe een oplossing voor bieden, maar aangezien dit niet afdoende is gebleken zou ik een chiropractor proberen. Manuele therapie is een aanvulling op fysiotherapie wat een specialisatie van de spieren is. Een chiropractor is gespecialiseerd in het opheffen van dergelijke blokkades van botten/gewrichten.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de klachten die je aangeeft...