Kun je je eigen gehoor schaden door het gebruik van een geluidsversterker in je oor?

Niet een gehoorapparaat, deze zijn op maat gemaakt en versterken dus niet alle geluiden.
Wel een mogelijke apparaat dat alle geluiden versterkt. Het gaat daarbij om het versterken van een zachte stem, iemand die altijd te zacht spreekt.

De bedoeling is het apparaat te gebruiken 1 x per week *binnenshuis* dus zonder allerlei bijgeluiden!!

Of het helpt is afwachten, maar eerst is het toch veel belangrijker te weten of het je gehoor schaadt, of het achteruit gaat door dit te gebruiken? en ook zou je dan genoeg hebben aan één van die apparaten dus in één oor?

Graag antwoord van ervaringsdeskundigen.

Toegevoegd na 9 uur:
http://www.idiva.nl/

Dit is waar het om gaat, niet een gehoorapparaat, maar een "gehoorversterkter".

Toegevoegd na 1 dag:
Bovenstaande link is achterhaald, betreft iedere keer een 'dagaanbieding'.

http://www.idiva.nl/clear-sound-gehoorapparaat.html

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, het gebruik van een geluidsversterker in je oor kan je gehoor schaden. Het volume van de geluidsversterker kan te hoog zijn, waardoor je gehoor kan worden beschadigd. Het is daarom belangrijk om het volume op een veilig niveau te houden.
Bronnen:
5 maanden geleden