Hoe ziet exceem er precies uit? En wat kan je er precies aan doen?

Mijn zoontje heeft sinds kort een soort van vlekje op zijn kin en ik denk dat het exceem is, maar weet het niet zeker heb er zelf geen ervaring mee. Lijkt ook op wratjes maar dan 4 of 5 dicht op elkaar, maar dat is het volgens mij niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dat is geen eczeem, dat zou wel eens krentenbaard kunnen zijn.

Ga morgen direct even met hem naar de dokter, want als het krentenbaard is dan moet het behandeld worden met antibioticazalf of zelfs een kuur, anders komt hij er niet vanaf en het is zeer besmettelijk.

Eczeem is soms rood, maar meer droog en schilferig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je op de foto ziet is krentenbaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien krijgt hij de waterpokken
ga er mee voor de zekerheid langs de huisarts(enpost)
kijk even naar deze site miss zie je wat overeenkomsten

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=waterpokken&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1003&bih=421
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterpokken zitten verspreid over het lichaam en niet in 'n groepje bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met 4 kinderen te hebben gehad en allemaal de waterpokken kan ik je zeggen dat ze in t gezicht beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met één 'soort van vlekje' naar de huisarts? Vind je dat niet wat overdreven? Mits het kind verder niet ziek is etc. gewoon even afwachten, dunkt mij. Breidt het zich uit dan kun je verder kijken wat je doet. Ook waterpokken duren met doktersbezoek even lang als zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min is niet van mij, inmiddels wellicht ten overvloede.
Eczeem is een verzamelnaam voor een groot aantal verschillende huidaandoeningen die maar zeer ten dele wat met elkaar te maken hebben, en van vele vormen ervan is de oorzaak nog maar slecht bekend. De meeste, maar niet alle eczemen jeuken, maar lang niet alle jeukende aandoeningen zijn eczeem. Andere veelvoorkomende symptomen zijn: roodheid, schilfering. Vaak ook bultjes, soms blaasjes. Juist het tegelijk voorkomen van meerdere symptomen past bij eczeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eczeem is een verzamelnaam voor een heleboel verschillende soorten allergische ontstekingsreacties van de huid. De huid vertoont rode plekken, bultjes, blaasjes of schilfers. Mensen met eczeem klagen bovendien vaak over vrij ernstige jeuk. Astma, hooikoorts, en emotionele stress kunnen met eczeem gepaard gaan. Onderstaand een aantal afbeeldingen om te laten zien op hoeveel manieren eczeem zich kan uiten.

Om erachter te komen wat je zoontje precies mankeert is meer informatie nodig. Voelt hij zich ziek? Heeft hij koorts? Breidt de uitslag zich uit of blijft het beperkt tot dat ene plekje? etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eczeem in het gezicht bij een baby is vaak schraal, droog en schilferig en jeukt over het algemeen. Vaak zie je het ook in andere huidplooien en bij de oortjes.
Een enkel rood vlekje zou ik eerst niks aan doen. Misschien een beetje vet houden met wat vaseline. Mocht het sterk omgrenst zijn dan kan het ook nog ringworm zijn maar maak je niet direct ongerust. Wanneer de plekjes zich uitbreiden en er koorts bij komt kan het een kinderziekte zijn maar je hoeft niet in paniek te raken.