Als ik onder een warme douche stap, branden mijn voeten heel erg. Hoe komt dat en hoe kom ik ervan af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Een soort van wintervoeten. Door het warme water gaan de bloedvaatjes ineens heel erg openstaan, waardoor er veel bloed ineens door heen stroomt.
Warm en koud wisselbaden kunnen helpen.
Misschien scheelt het als je eerst wat kouder water over je voeten laat gaan en het water langzaam warmer zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

na het douchen spoelen met een straal koud water, en dan iets van menthol poeder gebruiken
dat helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook last van misschien omdat je geen sokken aan hebt als je douched gaat het na een paar minuten wel over .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien iets minder warm water gebruiken en slippers aantrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of de vloer eerst ff warm maken zodat je voeten aan de warmte van de vloer wennen en daarna ook aan het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan had je hele koude voeten.

Blijf er maar even onder de douche staan, dan zijn ze zo weer opgewarmd.