wat te doen tegen jeukende voetzolen?

wanneer ik probeer te slapen(in slaap vallen) gaan mijn voeten zodanig jeuken dat slapen niet meer wil lukken. negeren lukt niet, terwijl ik daar anders geen moeite mee heb.
herkent iemand dit?
wat zou het betekenen?
iemand tips / advies?

Toegevoegd na 15 uur:
allemaal al enorm bedankt voor de tips.
ik heb niks geen last van blaasjes, zwelling of wat dan ook en het is alleen wanneer ik probeer te slapen. dus ik ga eerst jullie tips allemaal uitproberen en m'n voetjes goed verzorgen voor het slapen gaan.
aan de stresshoogheid op dit moment in mijn leven ben ik ook al bezig, dus kans dat wanneer dat weer minder word m'n probleempjes ook minder worden en verdwijnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Simpel: gewoon droge voeten; of
te hete voeten, waardoor ze gaan jeuken of branden; of
je hebt het restless legs syndrome. Zie www.restlesslegs.nl

Het eerste is te verhelpen met een voedende voetencreme, het tweede met verkoelde voetencreme, het laatste moet je voor naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je ook last hebt van bijvoorbeeld roodheid, zwelling, blaasjes of schilfering van de huid op de voet, zou ik even langs de huisarts gaan.
Misschien wordt de jeuk dan veroorzaakt door een voetschimmel of een vorm van exceem. Misschien is het een allergie.

Als je van bovenstaande verschijnselen geen last hebt gebruik dan mentholzalf of poeder. De menthol verkoelt de huid en vermindert de jeuk sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het een jeuk of een tinteling?

In ieder geval moet je je eens heel goed gaan concentreren op je... oren... oorlellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een paar dagen Bepanthen van Bayer gebruiken. Creme, te koop bij de apotheek. Heeft meestal iets te maken met de doorbloeding van handen en voeten. Ga zeker even bij de dokter langs als het aanhoudt of terugkomt. Het is een signaal en hoort niet daar te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het de ehele dag door is of op verschillende momenten van de dag, zou het een voetschimmel kunnen zijn, die je kunt behandelen met een eenvodig zalfje of - nog eenvoudiger - door regelmatig je voeten te baden in (ochtend)urine.
Als het echt alleen 's nachts gebeurt (als je plat en stil ligt), zou het een probleem met de doorbloeding kunnen zijn. Is het alleen met dit hete weer, dan kan het ook een kwestie van vocht zijn. In die beide gevallen is het verstandig het eens ter sprake te brengen bij de huisarts.