Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik heb ongelijke tenen, de teen naast mijn grote teen is langer dan de rest en daardoor krijg ik allemaal knobbels op mijn tenen...wat kan ik doen?

waar kan ik terecht voor een operatie aan mijn voeten en komt het ziekenfonds hierin tussen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ziekenfonds vergoedt alleen als de operatie echt noodzakelijk is. Draag je geen te nauwe schoenen?

Mogelijk kan een podoloog je tips geven. Draag in ieder geval schoenen met een ruime voorvoet en een zachte bovenkant, van softleder of van stof. Dat die tweede teen wat groter is dan de grote teen, dat komt vaker voor. Doordat die tweede teen dan tegen de voorkant wordt geperst krijg je van die rare bobbels. Zorg vanaf nu, als je dat al niet doet , voor goede voetverzorging: incrèmen en regelmatig naar de pedicure. Per slot van rekening hebben je voeten een leven lang een heel gewicht te dragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100