Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je vrijen na je antibiotica?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee keer vragen = twee keer puntje voor goeie vraag +
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om welke antibiotica gaat het hier?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij stond twee keer in de Goeievraag/recent . Maar nu is de tweede gewist .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

Ja, op de verpakking staat vast geen vrijverbod.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antibiotica is niet om vrije te voorkomen.
(Lees meer...)
ronron1212
15 jaar geleden
Lees goed de bijsluiter door.
Ik weet in dit geval niet om welk middel het gaat dus ik kan niet oordelen op deze vraag.
op Mijnmedicijn.nl staat veel ervaringen van andere gebruikers.
Ik hoop dat je daar je antwoord zal vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is wel zo dat het van anticonceptie de werking verminderd Raadpleeg mijnmedicijn.nl voor snel advies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goh, wist ik niet.
dat anti-biotica de werking van anti-conceptie vermindert.
Kimath
15 jaar geleden
niet altijd, maar ik weet dat bij sommige middelen tegen blaasontsteking de werking van de pil verminderd. Het ligt er aan wat voor antibiotica het is.
Hoe kreeg je die toegediend dan?
Toch niet door je geslachtsorganen?

Nou, dan mag je best vrijen.
Voor de duidelijkheid:
Als het tenminste alleen maar antibiotica is
en geen chemo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
natuurlijk mag je vrijen,
maar kijk wel uit als je anticonceptie gebruikt de pil.
want die is dan niet betrouwbaar
raadpleeg je huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige antibiotica hebben invloed op de werking van de pil, ik neem aan dat je dat bedoelt.
Na de kuur is het verstandig nog zo'n 1 à 2 weken extra veilig te vrijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Intelligent antwoord en ik dacht hier ook meteen aan. Dikke plus.
In principe mag je altijd vrijen maar de vraag is natuurlijk welk risico je wilt vermijden. Heb je een kuur of een zetpil tegen een genitale schimmelinfectie gebruikt dan is het meestal wel zo handig als je partner ook behandeld is.

Gebruik je de anticonceptiepil en heb je heftige diarree ten gevolge van antibiotica dan kan die pil minder betrouwbaar zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Aanvulling uit het Farmacotherapeutisch Kompas: gelijktijdig gebruik van antibiotica kunnen de bloedspiegels van oestrogenen verlagen waardoor de betrouwbaarheid van de anticonceptiepil afneemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tegen een schimmelinfectie zullen ze geen antibiotica geven ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Terechte opmerking, Lalena. Gezien de vraagstelling leek me een ietwat ruime strekking van het antwoord op zijn plaats. :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, tis lastig om te antwoord als de vraag zo breed gesteld is. Want voor het zelfde geld is het al een maand geleden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb een kuur maar niet afgemaakt ik was kortademig ben er meteen na 3dagen gestopt en het is nu al 6dagen voorbij ben ik nu beschermd tegen vrijen ik slik wel anticonceptie pil want wil nu niet zwanger zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Loubna. Maak ALTIJD een kuur af, dat is je ook zeker vertelt en het is erg dom om daar niet naar te luisteren.
Voor de zekerheid zou ik nog een week als extra een condoom gebruiken.
Maar maak de volgende kuur af aub, niet alleen voor jezelf.
Door het niet afmaken van de kuur krijgen bacteriën de kans om zich te wapenen tegen de antibiotica, met het gevolg dat het uiteindelijk niet meer helpt. ook al voel je je beter toch de antibiotica doorslikken tot het einde van de kuur.
Hangt af van welke antibiotica je moet goed kijken op de bijsluiter vraag ook je huisarts of dokter die het heeft voorgeschreven.

Roacutane bv zorgt voor verandering van het bloed waardoor als je zwanger wordt kan je misvormingen krijgen..... Dus daarom is vrijen niet zo aangeraden. wel (eventueel met zeer goede protectie)

Kijk dus goed op bijsluiter staat het er niet specifiek op vraag het aan je dokter of arts wie het je voorschreef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik raad aan om even een condoom erbij te gebruiken. het moet wel in de bijsluiter staan of je moet oppassen met vrijen. maar voor de zekerheid.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing