kan je op meer plekken dan je neus verkouden zijn?

ik hoor vaak het woord neusverkoudheid dan denk ik,
zeg gewoon verkoudheid, ergens anders kan je niet vekouden zijn. Of wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens je rug te snuiten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha rug snuiten

Antwoorden (5)

Heb je hier wat aan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkoudheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan ook verkouden zijn in je keel. Een verkoudheid is namelijk een infectie in de neus en keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij bedoelen mensen die dat zeggen dat ze snotterig zijn, maar zich verder niet verkouden voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een verkoudheid hebben die op je ogen slaat, zoals ik nu heb, dan heb ik 2 dagen de hele dag tranende ogen en kan niet goed tegen daglicht en zit 2 dagen met zonnenbril op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verkoudheid is een virusinfectie van de bovenste luchtwegen, dus keel, neus en eventueel oren (buis van Eustachius). Die kan zich zich in een of meerdere van die regio's meer of minder manifesteren. Alleen spreek je nooit van een 'keelverkoudheid' maar eerder van een keelontsteking, terwijl 'neusverkoudheid' stukken gebruikelijker is. In verreweg de meeste gevallen zit een verkoudheid daadwerkelijk in de neusholte met alle snotterigheid, niezen en tranen die daarbij horen.