waarom heb je na een dutje een vieze smaak in je mond?

als je overdag slaapt dan word je wakker met een vieze smaak in je mond, terwijl na een nacht slapen (zelfs als je niet je tanden gepoetst hebt) dat niet zo is. Waar komt dat eigenlijk vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Misschien zakt tijdens je dutje je mond ongemerkt open en daar kunnen de bacteriën die je in je mond hebt niet goed tegen (een mens heeft zo'n 800 verschillende soorten bacteriën in zijn mond die de boel mede op orde houden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en s'nachts niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen doen een dutje op de bank of in een gemakkelijke stoel en liggen dan anders dan in bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, het gebeurt ook als ik vanwege hoofdpijn op mijn bed lig, als ik in een bus in slaap doezel of wat dan ook. Maar dus alleen overdag, dat was mijn vraag dan ook

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk omdat de meeste mensen voor de nacht hun tanden poetsen.
Als er nog etensresten in je mond zitten kunnen die tijdens je slaap gaan rotten omdat je tijdens je slaap middels praten je mond niet schoon houdt