Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je roken na een abortuspil?

Ik was ongewenst zwanger en heb de abortuspil gehad. Niemand weet dat ik rook, dus aangezien mijn moeder mee was naar de kliniek heb ik daar gezegd dat ik niet rook, al doe ik het soms wel even om te ontspannen. Maar mijn vraag. Ik heb gisteren de laatste pillen van de abortuspil gehad, mag ik vandaag wel of niet roken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Marije

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je durft je moeder niet te vertellen dat je rookt maar wel dat je ongewenst zwanger bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al een dag of 2niet gerookt hebt, ben je al van je nicotine verslaving af, dus gewoon niet meer beginnen, als je 1 dag zonder kan kan 2 ook en 3 en 4 enz.
Ik kan het weten ben na 30jaar roken pas gestopt en vond het niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedere sigaret is slecht, of je nou wel of geen pil hebt genomen, mooie gelegenheid om meteen te stoppen!?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er is zowel bij misoprostol als mifepriston niets concreet gemeld over roken als contra-indicatie bij gebruik, maar er wordt aangeraden om bij mifepriston de risicofactoren (zoals roken) te vermijden, omdat dit misschien hart- en vaatschade kan veroorzaken.

Maar dat doet roken op zich sowieso natuurlijk al. Ik zou nog even een paar dagen wachten (stoppen is natuurlijk nog beter), maar aangezien je gestopt bent met de pillen is er concreet niets gemeld over niet roken en zou je dus gewoon kunnen roken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat mag niet, roken is absolute slecht! Gauw afkicken, nu je denk dat je nog zonder kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding