Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Mag je roken na een abortuspil?

Ik was ongewenst zwanger en heb de abortuspil gehad. Niemand weet dat ik rook, dus aangezien mijn moeder mee was naar de kliniek heb ik daar gezegd dat ik niet rook, al doe ik het soms wel even om te ontspannen. Maar mijn vraag. Ik heb gisteren de laatste pillen van de abortuspil gehad, mag ik vandaag wel of niet roken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Marije

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is zowel bij misoprostol als mifepriston niets concreet gemeld over roken als contra-indicatie bij gebruik, maar er wordt aangeraden om bij mifepriston de risicofactoren (zoals roken) te vermijden, omdat dit misschien hart- en vaatschade kan veroorzaken. Maar dat doet roken op zich sowieso natuurlijk al. Ik zou nog even een paar dagen wachten (stoppen is natuurlijk nog beter), maar aangezien je gestopt bent met de pillen is er concreet niets gemeld over niet roken en zou je dus gewoon kunnen roken.

Nee dat mag niet, roken is absolute slecht! Gauw afkicken, nu je denk dat je nog zonder kan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100