waarom lukt de seks met condoom niet?

Mijn vriend en ik hebben al een paar keer seks gehad.. (Hij was voor mij de eerste, maar ik niet voor hem) Nu is het probleem alleen, de seks doet geen pijn zonder condoom, maar met condoom wel. We hebben het al een paar keer geprobeerd, maar het blijft pijn doen.. Ik ben niet aan de pil en kan dit ook niet, omdat mijn ouders dat niet willen, maar we willen wel een voorbehoedsmiddel gebruiken. Ik vraag me nu dus af hoe het kan, dat het wel pijn doet met condoom en geen pijn doet zonder?..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ben al sinds 2001 met mijn man samen. Ik heb hetzelfde. Met condoom blijft pijn doen. Dus ja wij doen het zonder. Glijmiddel helpt even en daarna gaat het weer schuren. Ik gerbruik zelf de prikpil, dus ik ben niet bang voor zwangerschap. En een soa...ik mag hopen dat ik daar bij mijn man niet bang voor hoef te zijn. Ik vraag me af waarom je van je ouders niet aan de pil mag. Lijkt me niet dat dit hun zaak is. Zijn ze bang dat je seks gaat hebben? Dan zijn ze al te laat. Je kan overleggen met je huisarts. Gewoon een afspraak maken, je ouders krijgen daarvan toch geen rekening. En ze hoeven ook niet te weten dat je daar geweest bent. Overleg het met hem. Misschien zijn er andere middelen behalve de pil. Andere optie: Zeg tegen je ouders dat je de morning afterpil moet gaan halen...kijken of ze dan nog zo denken of het niet nemen van de pil.
Kristal
10 jaar geleden
Zou het een soort allergische reactie kunnen zijn door het materiaal van het condoom HeerVoldemort?

Antwoorden (3)

Dit kan aan tal van verschillende factoren liggen. Het kan liggen aan het feit dat de condoom hem niet goed past, en daardoor op een rare manier gaat wrijven tegen de wanden van je schede, wat irritatie veroorzaakt. Dit los je op door de juiste maat te vinden.

Het kan zijn dat je allergisch bent voor latex, er zijn gelukkig andere soorten materialen waaruit condooms zijn gemaakt.

Het kan zijn dat hij gewoonweg te hard en snel binnenwipt. In welk geval, je hem best kan vragen rustiger aan te doen. Aangezien je ook maagd was tijdens de daad, is dit een goed plausibele verklaring, jij moest trouwens wennen aan de fysieke bewegingen van de seks.

Als het niet lukt met welke vorm van condoom ook, zou je helaas toch wel andere anticonceptiemiddelen moeten proberen, al heb je daar tegenzin in.

Als je zeker weet dat je niet zwanger kan raken (en ook geen soa's kan oplopen) probeer het dan eens zonder condoom, en kijk dan of je pijn voelt.

Ik heb genoeg ervaring met diverse partners op het gebied van seks om je van deze informatie te kunnen voorzien. =)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
Je hebt misschien wel genoeg ervaring maar je hebt blijkbaar niet zo goed de vraag gelezen... ;)
Ze schrijft n.l.dat het zónder condoom geen pijn doet. Daarbij kan je niet voor 100 % zeker zijn dat je niet zwanger kan raken want eigenlijk kan dat altijd, zelfs tijdens de menstruatie ook al is de kans dan kleiner. En zeker weten dat je geen soa oploopt kan eigenlijk alleen na onderzoek van de vriend door een arts.
Je suggestie van een te groot condoom of allergie heeft zin. Dat zouden mogelijkheden kunnen zijn. Wat ook kan is dat de vragenstelster wat meer gespannen is bij het gebruik van een condoom, het is in het begin toch 'een gedoe' waardoor ze misschien wat droog wordt en het daardoor pijnlijk wordt. In dat geval zou ik een langer voorspel aanraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of glijmiddel als het gaat om droogte ;) Wat betreft de zwangerschapskans wilde ik alleen zeggen dat ze, om 100% zeker van te zijn, toch de pil zou moeten slikken na de daad. Ik zei niet dat het zo goed als zeker was, dat het zonder condoom geen pijn doet. Wel bestaat die mogelijkheid, dat het zonder condoom voor haar pijnloos wordt. Dat kan ze achterhalen alleen door het uit te proberen, helaas.
Kristal
10 jaar geleden
Maar dat hád ze dus al uitgeprobeerd! Lees maar in de toelichting bij haar vraag.
En ja, een glijmiddel kan inderdaad ook goed werken.
Amadea
10 jaar geleden
Uhm, Deuitblinker, de pil kan ze béter slikken vóór de daad. Vanaf de eerste dag van de volgende menstruatie, dan is de slikster meteen beschermd. Achteraf een morning after pil is een veel slechtere oplossing.
Kristal
10 jaar geleden
En gast, de pil kan je ook zonder toestemming van je ouders gaan slikken. Niet dat ik aanmoedig tegen je ouders in te gaan maar
Kristal
10 jaar geleden
het is wel superverstandig van je dat je echt voorbehoedsmiddellen wilt gebruiken!!
Misschien toch nog eens een gesprek met je ouders aangaan?
Inderdaad Amadea!
Het kan zijn dat het condoom verkeert zit. Dit kan komen doordat het bijvoorbeeld te groot is. Het kan ook zijn dat de vagina niet nat genoeg is, wat mij de meest logische verklaring lijkt. Hierdoor kan het pijnlijk worden vooral als je voor het eerst seks hebt gehad, dan moet alles nog oprekken. Mijn advies is om te zorgen dat er voldoende voorspel is dat de vagina nat is en de penis makkelijk naar binnen kan. Anders kun je er ook voor kiezen om glijmiddel te gebruiken, dit heb je al vrij goedkoop bij de Etos of een andere drogist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik glijmiddel bij de condoom. Zo gaat het minder stroef.
Het kan ook zo zijn dat je, omdat je denkt dat het pijn gaat doen (vanwege een nare ervaring), je wat gespannen bent. Hierdoor kan het ook pijn doen.