Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft een mens twee benen en geen twee poten want wij kunnen ook rennen maar soms lopen we ook maar we zitten er niet echt op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

omdat het kan xD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat komt omdat wij, eigenlijk, afstammen van de kangaroe. we zijn gemaakt om te springen enzo, en als je goed kijk zie je zelfs nog een buidel, kangaroo's hebben ook handen en benen. terwijl dieren allemaal poten hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen onderscheiden zich graag van de dieren. Dus mensen hebben benen en dieren poten.
Met uitzondering van paarden, die dan weer als edele dieren gezien worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat zo zeker? Ik hoor namelijk dagelijks van mensen van het andere geslacht "Blijf met je poten van me af!". En daar bedoelen ze dan mijn voorpoten mee...

Maar inderdaad, wij zien de mens als iets exclusiefs en verheven boven de andere dieren. En in zekere zin is dat ook zo. Maar ondanks alles blijven wij gewoon een diersoort met poten, een kop en een bek.
Desalniettemin geven wij deze lichaamsdelen bij onszelf een andere benaming, om het onderscheid tussen de almachtige mens en de nietige dieren om ons heen duidelijk te maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de evolutie. In een heel donker verleden liepen wij ook op handen en voeten. Daarna zijn we gaan ontdekken dat je op je voeten kan lopen en tegelijk je handen kan gebruiken. It's a simple als je het goed doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding