pijn bij het plassen!

hallo,

ik ben een vrouw(voor de duidelijkheid) en ben op dit moment ziek. ik ben verkouden en heb waarschijnlijk een beetje spierpijn. maar wat ik ook heb is erge pijn bij het plassen. als ik moet plassen dan doet het zo erg pijn dat ik het gewoon niet kan en dat ik helemaal krampeer. ik wil graag weten of iemand mij kan vertellen wat dit is, of dit zelf ook heeft meegemaakt. Ik wil graag vragen beantwoorden om het duidelijker te maken.

dus geef alsjeblieft antwoord, want ik wil echt weten wat er aan de hand is.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Kimath
13 jaar geleden
ik ga niet antwoorden, want het juiste antwoord is al gegeven. Maar ga snel naar de doktor, als je je verder ook ziek voelt, kan het ook zijn dat de infectie zich al heeft verspreid verder in je lichaam.
Annswers
13 jaar geleden
Eens met Kimath en je zult echt snel goed voelen met een antiobioticakuur, en dan heb je spijt dat je het niet eerder heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hup, naar de dokter! Andere mensen zeggen het ook wel, maar het is het herhalen waard: met dit soort klachten is het niet flink, maar flink stom om te proberen thuis uit te zieken zonder een arts te raadplegen. Sowieso: als je bij medische klachten 'echt wil weten wat er aan de hand is' moet je een echte dokter raadplegen. Wij zijn een stel anonieme vreemden op internet zonder medische expertise, die jou niet hebben gezien en jouw urine niet kunnen onderzoeken. Lijkt een arts je zelf dan ook niet oneindig veel meer ter zake kundig?

Het beste antwoord

waarschijnlijk heb je een blaas ontsteking , laat je urine morgen nakijken bij de huisarts

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat zijn de klachten en gevolgen van een blaasontsteking?

De symptomen van een blaasontsteking zijn vaak duidelijk herkenbaar. Veel mensen kennen bijvoorbeeld wel de brandende pijn tijdens het plassen. Maar er zijn ook klachten die je misschien niet zo snel koppelt aan een blaasontsteking. Hieronder staat een overzicht met de meest voorkomende klachten:

vaak moeten plassen

vaak aandrang hebben om te plassen, terwijl de blaas niet vol is

brandende pijn tijdens het plassen

slecht ruikende of troebele urine

bloed in de urine

pijn in de onderbuik en/of onderrug

misselijkheid

braken

Toegevoegd na 45 minuten:
en vooral veel drinken
hoe meer je plast(ook al doet t pijn) hoe beter t is de blaas moet je steeds goed leeg proberen te plassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, ik ga waarscheinlijk morgen naar de huisarts. is dat trouwens gevaarlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee dankje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er mee rond blijft lopen wel
je kan er een nierbekkenontsteking van krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marion, wat een kneusjes samen he?+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hè zo herkenbaar weer

Andere antwoorden (8)

Als je een blaasontsteking hebt is er in de meeste gevallen ook koorts. Ik zou morgen naar de huisarts gaan en urine mee nemen voor onderzoek. Stel het niet uit als u morgen wat minder pijn hebt. Want als u een verwaarloosde blaasontsteking krijgt bent u verder van huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja alles wijst op een blaasontsteking, dus morgen even naar de dokter.
De eerste keer dat je morgen naar de wc. gaat een potje vullen, (de eerste ochtend urine)even een sticker erop met je naam adres en geb. datum.
Meestal krijg je een paar uur later de uitslag al en dan volgt er een antibiotica kuurtje.
Een blaasontsteking op zichzelf is niet gevaarlijk, maar pijnlijk en vervelend.
Als je er mee door blijft lopen kan het zijn dat het doorgaat naar je nieren (een zg. nierbekken ontsteking) en dat is nog pijnlijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt voor mij naar een acute blaasontsteking.
Je zult zo snel mogelijk naar een dokter toemoeten, dus waarschijnlijk, om deze tijd, naar het ziekenhuis naar de dokterspost. Je krijgt dan, na een snel onderzoekje naar je urine, medicijnen, en die slaan als het goed is razendsnel aan, zodat die verschrikkelijke kramp en pijn bij het plassen snel minder wordt.
Ik zou er niet de nacht mee in gaan, daarvoor is het té pijnlijk, en je krijgt steeds meer aandrang tot plassen, naar mate je langer wacht, plus dat je stukjes weefsel in je urine krijgt.
Dus ga nú op pad, en over een uurtje zal het al beter met je gaan....

Ik heb dit zelf twee keer gehad, en vooral de eerste keer toch te lang gewacht, en daardoor onnodig pijn gehad, en ik zat te rillen van ellende. En dat is echt niet nodig!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou om nu direct naar het ziekenhuis te rennen, tikkie overdreven en ik heb toch zeker al wel 20x een blaasontsteking gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je, als je tóch al grieperig bent, ook nog eens een slechte nacht met pijn ingaan, als het niet hoeft???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze moet gewoon veel drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De avond dokterspost is voor noodgevallen, dat is een blaasontsteking niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, ik zou niet van achter mijn scherm durven beoordelen of deze (waarschijnlijke) blaasontsteking niet inmiddels een noodgeval is gewórden. Ik heb dat ooit met een studiegenootje meegemaakt in Latijns-Amerika. Tegen de tijd dat ik haar zover had dat ze naar een dokter ging (beter gezegd, tegen de tijd dat ik haar de beslissing simpelweg uit handen nam) was een avondritje naar de spoedeisende hulp geen overbodige luxe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of ze gisteravond, of vanochtend actie ondernomen heeft : ik hoop vooral, dat ze zich nu (11.00 uur...) beter voelt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
srry ik moet nog naar de dokter, maar wel bedankt allemaal
Pijn bij plassen kan duiden op een blaas ontsteking of ontsteking vlak buiten de sluitspier.
De spierpijn kan heel goed het gevolg zijn van een (griep?) virus.
Overigens raad ik je aan met deze klachten zsm je arts te bezoeken. Is , en met name die pijn bij het plassen, niet iets wat ik zou afwachten.

Op deze site is medische informatie niet gegarandeerd. Je kunt niet weten wie de informatie geeft. Daarnaast is informatie op een paar regels tekst ook te beperkt voor een arts voor een betrouwbare diagnose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij geen blaasontsteking hebt dan weet ik het niet meer. Ga naar de huisarts en neem wat urine mee. Midstream, plas eerst wat in het toilet, dan wat in het potje, is het beste. De huisarts kan binnen een minuut testen of er sprake is van een urineweginfectie. Belangrijk is wel (ik weet je leeftijd etc. niet) om te vertellen of je al dan niet zwanger bent. Dat is namelijk van invloed op de soort antibiotica die je krijgt. Dit alles uiteraard als de diagnose die ik verwacht zal kloppen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Alle adviezen om flink door te spoelen door water te drinken onderschrijf ik van harte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOeft geen blaasontsteking te zijn hoor!!!
Je kan het ook met je nieren hebben.
Morgen gelijk naar de huisarts en ook al vindt hij bloedcellen in je urine dan kan het nog je nieren zijn.
Neem het wel heel serieus!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij bovenstaande antwoorden: dit klinkt als een blaasontsteking, dus laat er naar kijken.
Meestal heb je dan ook continu het gevoel dat je moet plassen en dan kun je maar een paar druppels kwijt - zodra er wat urine in je blaas hebt is al zo pijnlijk dat je wel _moet_ plassen.

Uit eigen ervaring: het wordt minder pijnlijk als je zorgt dat er wat te plassen is, extra drinken kan dus een beetje helpen, zeker van dingen als kamillethee (werkt licht desinfecterend en kalmerend) en zo puur mogelijk cranberrysap (zuur dus zorgt voor een milieu in de blaas waarin bacteriën minder kans hebben, en verder is het nog een beetje onduidelijk waarom het nou zo goed werkt).

Dus: naar de dokter, als je kans ziet om wat van je eerste ochtendurine mee te nemen is dat handig (je eerst wassen met water, dan in een schoon, afsluitbaar potje plassen), maar als dat niet lukt is het geen punt.

Het kan zijn dat je een antibioticakuur krijgt, dan ben je snel verlost van die nare pijn (wel de kuur afmaken ook al lijkt de ziekte over!).

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt als een blaasontsteking en inderdaad: hup, snel naar de dokter.
Zelf heb ik er ook vroeger veel last van gehad en heb ik 2 tips:
1. Vraag naar een antibioticakuur die geen wisselwerking heeft met de pil, als je de pil slikt. Vaak kom je daar pas achter als je al met je recept in de apotheek staat.
2. Haal vitamine C bruistabletten van 1000 mg. Neem er twee en blijf goed drinken.De vele vitamine C die je binnen krijgt plas je weer uit en doodt bacteriën (vitamine C is zuur)

Oja, nog een tip:
Als je een blaasontsteking hebt of gaat krijgen heeft je urine een specifieke geur, het ruikt alsof je asperges gegeten hebt. Onthou de geur en je weet(ruikt) de volgende keer al voor de eerste klachten dat er weer een ontsteking aan komt. Blaasontsteking komt vaak terug en meestal op de meest onhandige momenten, vakantie, weekend..

Verder nog wat tips ter voorkoming: Regelmatig nog een bruistablet vitamine C 100mg, goede hygiëne ( bij dames: na seks even goed uitplassen) en goed drinken om te voorkomen dat de bacteriën kans krijgen de urinebuis binnen te dringen.

Succes en beterschap, het is een heel vervelend en onaangenaam ongemak, zo'n blaasontsteking

Toegevoegd na 1 minuut:
oja, vergeet al je naar huisarts gaat niet wat urine mee te nemen, bij voorkeur ochtendurine