gezond leven = goed voor je lichaam zorgen
ongezond leven = niet goed voor je lichaam zorgen

Wat karma betreft:
gezond leven = goed voor anderen zorgen
ongezond leven = niet goed voor anderen zorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een hele moeilijke vraag als je hier een objectief antwoord op wilt. Wat voor de een gezond/ongezond is hoeft voor de ander nog niet zo te zijn.
Ieder mens heeft een eigen invulling op deze vraag.
Als je het op een medische manier invult dan krijg je de standaard antwoorden: gezond eten(groente/fruit, geen of weinig alcohol of roken enz.) en bewegen, niet te veel stress en zorgen voor ontspanning enz enz...
Dus ik denk dat je , mede door antwoorden op GV, je zelf een mening kan vormen betreffende je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor baby s goed is: Rust, reinheid, regelmaat, blijft het hele leven gezond.

Structuur, alles op tijd en uur
Eten uit de schijf van vijf, dus alle vitaminen vertegenwoordigd!
Neem op tijd rust
Goede hygiene.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ongezond is het omgekeerde.

Nadeel van gezond leven is, dat het wel heel erg saai en voorspelbaar is. Stress moet je vermijden, dat vergeet ik nog te vermelden, maar dat is eigenlijk logisch, als je vooral rust moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het beleven van saaiheid ook niet een vorm van stress? Plus, want je hebt wel een punt met RR en R.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
klopt wat je zecht
Gezond leven = veel discipline in acht nemen niet met anderen meedoen,als er iets lekker ongezonds wordt gegeten en geen garantie op een langer leven.
Ongezond leven = meer plezier aan en in het leven hebben,meer kans op kwalen en kwaaltjes en geen garantie dat je korter leeft dan de "gezonde "mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor gezond (en dus ook ongezond) leven zijn algemene regels te geven maar het hangt ook een beetje af van jouw persoonlijke situatie.

Jonge mensen zijn doorgaans wat meer geneigd om met dingen te experimenteren en lopen daardoor meer risico's. Zonder risico's geen experimenteren dus zijn ze tot op zekere hoogte aanvaardbaar, bijvoorbeeld bij gebruik van genotmiddelen zoals tabak, drank en drugs.

Gezondheid heeft niet alleen te maken met wat je fysiek doet, zoals eten, drinken en lichaamsbeweging maar ook hoe je met je medemensen omgaat en hoe je psychologisch in elkaar zit, kortom of je van het leven geniet of niet.

In het algemeen kun je zeggen dat je gezond bent als je qua bovenstaande aspecten aan je trekken komt maar investeren in je nabije en verdere toekomst kan natuurlijk geen kwaad. Op jonge leeftijd kun je de basis al leggen voor een betere of slechtere gezondheid door bijvoorbeeld op je voedingsgewoonten te letten. Over- of ondergewicht is op alle leeftijden lastig en niet goed voor je gezondheid.

Voor mij gaan genieten van goed voedsel, gezondheid en sociaal bezig zijn heel goed samen. Wat is er lekkerder dan na een wandeling, fietstocht of een andere bezigheid met vrienden van een uitstekend bereide maaltijd te genieten, uiteraard ook met die vrienden?

O ja, lekker en gezond eten lukt over het algemeen veel beter met volwaardig voedsel dan met fabrieksmeuk. Dat betekent dus meer zelf koken van goede basisingrediënten maar ook dat kan een heel leuke bezigheid zijn. Maar, af en toe een kroket van van Dobben of Kwekkeboom kan ook een hemelse sensatie zijn.

Kortom, maak een gezonde afweging tussen je gevoel en je verstand en de kans is groot dat je gezond leeft. Of weet dat je ongezond leeft maar daar dan ook bewust voor kiest, zonder er onnodig van wakker te liggen.