Hoe kan ik in aanmerking komen voor 'bed op recept' (BOR)?

Ik heb heel lang in het hulpverleningstraject gezeten (ongeveer tien jaar lang zowel individuele ambulante therapie, als dag-klinische opname in groepsverband).

Hoewel het stukken beter gaat, ben ik (helaas) nog steeds niet volledig van mijn suicidaliteit af. Ik heb hier af en toe 's nachts last van (zelden overdag) en ik raak dan helemaal in paniek. Dit komt ongeveer een keer per week voor.

Ik heb wel eens gehoord van het concept 'bed op recept', maar kan hier maar erg weinig over vinden. Ik zou hier graag voor in aanmerking willen komen, want ik denk dat ik daar veel baat bij zou hebben. Voor de rest wil ik niet meer dag-klinisch of wat dan ook gaan, want ik heb nu wel genoeg behandeling gehad en functioneer nu (wat voor mijn doen super is) redelijk en ga binnenkort ook weer studeren aan de hogeschool en stage lopen.

Hoe kom ik in aanmerking voor bed op recept (Utrecht)?

Ik weet niet of het relevant om te melden is, maar mijn diagnoses zijn; borderline persoonlijkheidsstoornis, depressie en een dysthyme stoornis. Klinkt erg dramatisch, maar heb het al beter onder controle hoor!

MVG
Bee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
3.1K

Antwoorden (3)

Dit moet je een psychiater voorleggen. Het zal dus via je plaatselijke ggz moeten. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je hier iets aan. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke +!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat nog steeds niet in hoe je ervoor in aanmerking komt, alleen hoe het werkt
Dit kan alleen via je psychiater of behandeld arts geregeld worden. Neem aan dat je nog wel in behandeling bent?? Zou het dan met diegene bespreken. Heel veel sterkte verder!