Waar kan ik terecht om gedisciplineerd te leren werken en studeren?

Ik weer dat ik moet studeren. Ik weet dat ik bepaalde dingen voor mijn werk af moet krijgen. Ik weet dat ik mijn (zeer goede) baan kan verliezen als ik niet snel iets doe. Maar het gebeurt gewoon niet. Iedere vrijdag zeg ik tegen mezelf "dit weekend ga ik studeren" en vervolgens is het weekend voorbij en is er nog niets gebeurd.
Ik kan zo veel meer bereiken als ik de discipline krijg om met regelmaat te studeren. Hoe ik dat weet? Op het sterke moment dat ik in de boeken duik blijft alles direct hangen. Ik hoef er niet veel moeite voor te doen om iets op te nemen.
Ik kan veel meer bereiken als ik kan studeren. Waar kan ik hiervoor als dertiger terecht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

De motivatie moet toch echt van jezelf komen.
De (zelf)discipline ook.

Ik heb mijn laatste (HBO) studie gedaan toen ik 52 jaar was. Moeilijk om op te brengen, maar de stof was boeien. Tenslotte moest ik alleen nog het proefschrift schrijven, maar dat is er niet van gekomen, want toen kwam reorganisatie en ontslag in zicht. Dus geen diploma. Jammer.

Je moet natuurlijk wel een studie hebben die jou ook interesseert. Anders zou je eens kunnen bedenken of je niet wat anders moet gaan doen.

Hier vind je tips:
http://plazilla.com/wat-is-discipline-en-hoe-kun-je-het-aanleren-9-stappen