Waarom zijn autostoelen veel comfortabeler dan de stoelen in de gemiddelde huiskamer?

Naar mijn idee wordt er ook veel meer geld besteed aan het ontwikkelen van goede autostoelen dan aan het ontwikkelen van goede stoelen voor in huis.

De enige plek die ik ken, waar men autostoelen buiten de auto gebruikt, is de studio van het autoprogramma Top Gear.

Raar toch eigenlijk, gezien het feit dat men thuis toch ook graag comfortabel wil zitten.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Picture for question
Antoni
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Omdat dit de veiligheid van het verkeer ten goede komt. Auto's en autostoelen worden ontwikkeld voor grotere afstanden. En zo gauw je in de auto zit loop je niet zo snel meer even weg...

Een ander punt waarom er zo veel aan autostoelen word ontwikkeld is dat men probeerd letsel te voorkomen. Dus goede ondersteuning van de lende, goede hoofdsteunen etc. zijn veel belangrijker in de auto dan thuis...

Hierbij komt dat kantoor meubilair ook veel verder word doorontwikkelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat er hele volksstammen zijn die meer geld uitgeven aan een auto dan aan het huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Misschien omdat het in de huiskamer toch meer gewoonte is om op een bank te zitten, dan op een stoel? Weet ik niet hoor, is maar een aanname.

Wat me wel opvalt, is dat ik tegenwoordig ook bij steeds meer voetbalclubs autostoelen in de dug-out zie. En zo te zien zitten die inderdaad heel comfortabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, kwenie. Ik vind autostoelen helemaal niet zo comfortabel.

Als ik twee uur op een autostoel zit, gaan mijn billen pijn doen. Onderop, bij de zitbotjes. Maakt niet uit of ik bestuurder, bijrijder of achterpassagier ben.

Dat kan natuurlijk liggen aan mijn gebrek aan zitvlees. Maar op andere stoelen of banken heb ik dat nooit. Maar daarop beweeg ik misschien veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt net waar je waarde aan hecht en wat je gewent bent. Mijn interieur stoelen zitten super. Kan er gerust een paar uur in werken of een dutje in doen. De prijs wat ik ervoor betaald heb is ook niet mis. Denk dat dat er ook iets mee te maken heeft, de prijs. Daarbij komt nog dat auto stoelen massaproductie is en daarom de prijs gedrukt kan worden en toch van goede kwaliteit kan zijn. Zit een auto goed dan kan dit een extra reden zijn voor iemand om de auto te kopen. Zit een huiskamer stoel na verloop van tijd niet zo lekker meer dan is het eigenlijk "no biggie" en er word een andere stoel aangeschaft.

(Tijdens de superbike races zoals vandaag op tv had je in de pitboxen de rijders op esparco stoelen kunnen zien zitten. Daar worden ze dus ook gebruikt )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha ..ik riep een paar maanden geleden nog ...IK WIL VOLVO STOELEN IN DE WOONKAMER .
Dus jah autostoelen zitten best lekker :) Maarwaarom ? Ik denk dat het geen gezicht is....dus terug naar de bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Kwestie van wennen. Ik vond overigens inmiddels op Internet bureaustoelen op basis van autostoelen. Het kan dus wel...
Ik heb er veel tijd aan besteed om goede te vinden. Ik heb te vaak en te veel op slechte stoelen gezeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stokke, dus er zijn wel degelijk goede stoelenmakers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat bij huiskamerstoelen het oog ook wat wil, en dat gaat ten koste van de billen.