Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je weer aan een nieuwe pilstrip begint, maar nog hevig ongesteld bent, kun je dan beter even wachten?

Kan ik het lichaam niet beter even alles laten 'lozen'?

13 jaar geleden
572

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, ik zou zeker niet wachten. Een pil is pas betrouwbaar als deze regelmatig (3 weken wel, 1 week niet) en elke dag wordt genomen. Als je je stopweek langer maakt (naar bijvoorbeeld anderhalve week) is de pil niet meer betrouwbaar. Dus slikken zoals het hoort zou ik zeggen. Lees de bijsluiter als u extra zekerheid wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, je hoeft daar niet voor te wachten. Als je dat wel doet, is de pil vervolgens niet betrouwbaar. En het is niet nodig, de pil zorgt er niet voor dat de onttrekkingsbloeding à la minute stopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. De pil is slechts betrouwbaar als je de stopweek respecteert en de eerste pil weer neemt op je vaste dag. Indien je jouw onttrekkingsbloeding een keer wilt overslaan kun je probleemloos de stopweek overslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet stoppen, gewoon slikken.
Bij mij is het zo dat het bloeden dan ook weer ophoudt.
Is dat bij jou het geval niet, dus je blijft bloeden terwijl je alweer een poosje slikt, dan ff huisarts vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding