Wat gebeurt er met je lichaam als je een heel pakje sigaretten opeet en is dit schadelijker of minder schadelijk dan het oproken van het pakje?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een pakje sigaretten opeet dan treed er een acute nicotinevergiftiging op en moet je maag zo snel mogelijk worden leeggepompt. Ik heb dit van nabij meegemaakt met een klein kind en die had "maar" twee sigaret opgegeten. Dit zou al fataal geweest kunnen zijn als we niet zo snel in het ziekenhuis waren beland. Eet maar en appel:-)

Dan loop je kans op een vergiftiging. Toegevoegd na 1 minuut: Roken is ook vergiftigen, maar is minder acuut, dat kun je langer volhouden.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekte...

Wanneer je een sigaret rook dan blaas je 80 procent van alle stoffen die je inhaleer weer uit. Wanneer je een sigaret eet neemt je lichaam alles op dus rook je in principe 5 sigaretten in een keer. Een heel pakje eten is dus 19x5= 95 sigaretten en ik denk dat je geluk hebt als je daar leven vanaf komt. Je krijgt in een klap de nicotine van 95 sigaren binnen die je normaliter rookt. Sigaretten bevatten ook teer en teer is heel erg schadelijk voor je lichaam. Dus ik denk dat het knap is als je op benen blijft staan wanneer je een pake sigaretten op zou eten.

Waarschijnlijk word je hondsberoerd en kots je het hele zootje weer uit. Is uiteindelijk dus minder ongezond dan het oproken van een heel pakje. Je voelt je alleen wat meer verrot.

Heb je het over je hond of over jezelf? Wie eet er nou een pakje sigaretten op? Nou ja, zowel jij als je hond zullen hoogstwaarschijnlijk een paar uur kotsmisselijk zijn en de boel uitbraken als je sigaretten eet. Roken is schadelijk als je dat jaren achtereen doet. Geldt ook voor je hond. :-)

Waarschijnlijk geeft je maag de genuttigde rookwaren in no time terug, uiteraard zul je er een poos beroerd van zijn,maar ik denk niet,dat het een blijvend nadelig effect op je lichaam zal hebben. Met het oproken van dat pakje (althans de inhoud er van) is het waarschijnlijk evenmin nadelig, mits het bij dat ene pakje blijft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100