Is het raadzaam om eens per jaar je lichaam te "ontzuren"?

Ik ga volgende maand een week met een vriendin naar een kuuroord om te ontzuren en ontslakken..
Zij doet dit al een aantal jaren en heeft me verteld dat t raadzaam is voor iedere mens om eens per jaar deze kuur te doen..
Dit is voor mij de eerste keer en vraag mij af of het wel nodig is..
Ik moet nu al een soort dieet gaan volgen, veel groente en fruit en speciale (vieze thee) drinken..
Wie heeft ervaring met zo'n kuur?
Wat gaat er allemaal gebeuren in zo'n kuuroord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Indien het een goed kuuroord is, ga je er zeker op vooruit. Een volkomen aangepast voedsel en drankjes, doen veel goed voor je lichaam. Ook ervaren veel mensen het krijgen van innerlijke rust. Sommige theesoorten helpen je lichaam te ontslakken, zodat je veel gifstoffen kwijt raakt, waardoor je lever weer beter kan gaan werken en ook voor je darmen schijnt het een weldaad te zijn. Meestal is er ook een meditatieruimte waar je kan mediteren. Er is een strak schema van opstaan en slapen gaan. Koffie drinken, suiker en alcohol, zullen niet in het programma zitten. Ook niet de meeste zuivelproducten en zeker geen vlees. Vieze thee bestaat niet, wel gezonde thee. Wil je hier iets bereiken, ga er dan voor honderd procent voor. Echter, als je na het kuuroord gewoon weer door gaat met ongezond te eten en drinken en te leven en al je goede voornemens weer bent vergeten, is het alleen maar goed voor de eurootjes van het kuuroord. Probeer na het kuuroordbezoek je leven zoveel mogelijk aan te passen, als je dat lukt, is een x per jaar een kuuroordbezoek een weldaad voor je lichaam en geest.

Ik zou zeggen van niet ;-) heb ooit een documentaire gezien waaruit bleek dat het helemaal niets toevoegde voor je lichaam. Maar hier zijn de meningen nogal sterk over verdeeld. Het gaat er denk ik ook een beetje om hoe je je er zelf bij voelt. Als je geloogd dat het baas heeft dan heeft het dat ook.

Nergens voor nodig, je lichaam is prima in staat om zichzelf te onderhouden. Als je zorgt dat je geen 'troep' eet, hoef je ook niet zo'n kuur te volgen. Gezonde voeding eten en drinken het hele jaar door, werkt beter dan 1 keer in het jaar een weekje hyper gezond doen met vage sapjes erbij, en daarna weer verder troep eten.

Eigenlijk is ontzuren iets wat je voor langere termijn moet doen. Hier vind je er goede informatie over: https://www.alka.nl/Ontzuren-doet-u-zo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100