Je kunt pas echt waar, jezelf zijn, als je weet wat je niet bent. Is dat zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor mij is dat 100% waar. Ik moest ooit beginnen met begrijpen dat ik niet was wie ik vond dat ik was of dacht dat ik was of beter, wie ik wilde zijn. Ik ben een transseksueel, of zoals ik het zelf liever noem: Dame in aanbouw. Ik heb mezelf er 37 jaar van proberen te overtuigen dat ik een 'normale' man was, tot ik me realiseerde dat ik alles behalve dat was. Pas toen ik aan mezelf kon toegeven dat ik anders was, en dat ik anders mocht zijn, kon ik dat los laten. En ik hoefde toen niet te leren om een vrouw te zijn, ik hoefde alleen maar af te leren om de man te spelen. Een spelletje waar ik heel erg goed in was. Maar ik moest dus eerst leren dat ik een spelletje aan het spelen was voor ik kon beginnen met mezelf zijn.

Niet echt. Jezelf zijn betekend dat je niet na denkt over wat je moet en kunt. Daarvoor hoef je dus geen bewustzijn te hebben over wat je niet bent. Echter, mensen maken zich tegenwoordig zo druk over wat anderen van hun vinden dat ze diep nadenken over wat wel of niet kan. Dan wordt het wel belangrijk om te weten wie je niet bent

Weten wie je bent of wie je niet bent is een levenslang proces... Tijdens dat proces kun je het beste jezelf zijn, en dat lukt waarschijnlijk steeds beter naar mate je ouder wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100