Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met je lichaam als je een heel pakje sigaretten opeet en is dit schadelijker of minder schadelijk dan het oproken van het pakje?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je een pakje sigaretten opeet dan treed er een acute nicotinevergiftiging op en moet je maag zo snel mogelijk worden leeggepompt.

Ik heb dit van nabij meegemaakt met een klein kind en die had "maar" twee sigaret opgegeten.
Dit zou al fataal geweest kunnen zijn als we niet zo snel in het ziekenhuis waren beland.

Eet maar en appel:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan loop je kans op een vergiftiging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Roken is ook vergiftigen, maar is minder acuut, dat kun je langer volhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar dit staat er voor kleine kinderen. Maar het probleem is de nicotine, maar ik denk dat je niet meer nicotine binnenkrijgt dan wanneer je het rookt, of heb ik daarin ongelijk?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nicotine gehalte zal wel hetzelfde zijn denk ik maar via de natuurlijke weg zul je het eerder kwijt zijn.
Via de longen blijft het langer hangen, is dat niet iets van 5jr. na het stoppen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verwijder mijn antwoord, want jouw antwoord is denk ik beter. Tabak eten is waarschijnlijk veel schadelijker dan roken voor wat betreft de nicotine. Bij kleine kinderen is het zeer gevaarlijk, bij volwassenen ook. Een nicotineoverdosis kan leiden tot een coma en ik kan me bij nader inzien voorstellen dat je juist meer nicotine binnenkrijgt door het eten dan door het roken. Het enige is dat je met roken teer en andere verbrandingsproducten in de longen krijgt, wat je niet hebt met roken. http://www.patientenplein.nl/topics/read_topic/91979
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En helaas, ik rook nog steeds, stom, stom, stom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(nb. laatste zin mijn reactie moet zijn: "Het enige verschil is dat je met roken teer en andere verbrandingsproducten in je longen krijgt, wat je niet hebt als je de tabak opeet).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Giweda: In je longen blijft een laagje teer achter. Dat is slecht en zorgt voor de rokerslongen (google maar eens). Het goede nieuws is dat als je stopt deze plekken wel verdwijnen, dus stoppen helpt. Maar dat was de vraag niet. De nicotine in de tabak krijg je binnen als je rookt via de longen, maar als je tabak kauwt en opeet via de vertering. Als ik het zo nalees is dat ook bijzonder slecht, maar dat geldt ook als je een pakje achter elkaar rookt.
Wanneer je een sigaret rook dan blaas je 80 procent van alle stoffen die je inhaleer weer uit.
Wanneer je een sigaret eet neemt je lichaam alles op dus rook je in principe 5 sigaretten in een keer.
Een heel pakje eten is dus 19x5= 95 sigaretten en ik denk dat je geluk hebt als je daar leven vanaf komt.
Je krijgt in een klap de nicotine van 95 sigaren binnen die je normaliter rookt.
Sigaretten bevatten ook teer en teer is heel erg schadelijk voor je lichaam. Dus ik denk dat het knap is als je op benen blijft staan wanneer je een pake sigaretten op zou eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk word je hondsberoerd en kots je het hele zootje weer uit. Is uiteindelijk dus minder ongezond dan het oproken van een heel pakje. Je voelt je alleen wat meer verrot.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
15 jaar geleden
Heb je het over je hond of over jezelf? Wie eet er nou een pakje sigaretten op? Nou ja, zowel jij als je hond zullen hoogstwaarschijnlijk een paar uur kotsmisselijk zijn en de boel uitbraken als je sigaretten eet. Roken is schadelijk als je dat jaren achtereen doet. Geldt ook voor je hond. :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk geeft je maag de genuttigde rookwaren in no time terug, uiteraard zul je er een poos beroerd van zijn,maar ik denk niet,dat het een blijvend nadelig effect op je lichaam zal hebben.
Met het oproken van dat pakje (althans de inhoud er van) is het waarschijnlijk evenmin nadelig, mits het bij dat ene pakje blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing