wat moet ik doen?

ik heb vorig jaar een paar meiden in de klas gehad. Ze gingen overal mee bemoeien en toen heb ik heel vaak ruzie daarover gehad omdat ik me stoor aan hun omdat ze overal mee bemoeien. Ik ben gaan roken om me rustig te houden ik kon ze elk moment aanvallen. Hun roken zelfs inmiddels ook. Ik zit nu ergens anders in de klas. Ze komen vandaag naar me toe. Waarom ik rook en of mijn ouders het weten. Ik wil dat ze niet meer naar me toe komen. Dan kan ik ze elk moment weer aanvallen en ik wil stoppen met roken. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

stoppen met die rotzooi en die meiden moet je links laten liggen als je ze negeert houden ze wel op misschien niet de eerste dagen maar wel daarna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roken is slecht voor je gezondheid en je portemonnee
en laat die lafaards links liggen
sta erboven en ga leuke dingen doen met de vriendinnen die je wel hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk hoor, zulke meiden die je steeds proberen lastig te vallen.
Probeer ze zo veel mogelijk te ontlopen en te negeren, komen ze eraan dan ga jij als het kan ergens anders heen.
Maak veel leuke nieuwe vriendinnen dan houden die meiden er misschien vanzelf wel mee op.
En dat roken, probeer a.u.b. te stoppen nu het nog kan, ikzelf rook ook en ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was.
Van de zenuwen rook je, probeer het eens met een lekker stuk kauwgum, zonder die peuken kom je er heus wel.
Ze maken je niet rustiger, eerder zenuwachtiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is het stomste wat je kunt doen.
En je ziet zelf: het brengt je ook geen oplossing, anders had je deze vraag hier niet gesteld.

Ze aanvallen brengt je ook geen oplossing. Zij zijn met meerderen en jij bent alleen... Wat denk je er mee te bereiken?

Als je kwaad wordt, altijd eerst even tot tien tellen en ondertussen bedenken hoe je het op een fijne manier kunt oplossen.

En ja, je ouders weten echt wel of je rookt. Dat ruiken ze wel aan je kleren. Of ze zien het aan je vingernagels.

Wat jij moet doen is verstandige beslissingen gaan nemen.
Stoppen met roken dus.

Toegevoegd na 3 minuten:
En als ze weer naar je toekomen, sta je ze heel vriendelijk te woord. Laat je niet het bloed onder je nagels vandaan halen. Daar hebben zij plezier van en jij de stress.

Speel gewoon het spelletje mee. Blijf vriendelijk maar indien je ze niet mag, kun je ondanks vriendelijkheid verder best afstandelijk blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed dat je wilt stoppen met roken. Probeer die meiden alle wapens uit handen te nemen. Als ze vragen of je ouders weten dat je rookt zeg je gewoon 'Ja'.
Verder niets, geen tegenacties (laat je niet op de kast jagen), alleen maar de wapens die zij denken te hebben ontkrachten.

Dan is voor die dames de lol er snel af en zoeken ze waarschijnlijk een ander slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit altijd moeilijk....Ik heb er zelf n.l. geen ervaring mee...dit is een vorm van pesten!! En daar moet je wat mee doen. Ik weet niet wat je leeftijd is en hoe je verhouding met je ouders is...Mijn advies nu, zonder die details te weten: Ga naar je ouders/of 1 ervan, bespreek dit en zeg eerlijk wat je voelt , dit moet aangepakt worden, je staat niet alleen. Neem anders een vertrouwenspersoon op school! Dit is pesten en intimideren. Jij loopt ermee en wordt erdoor beinvloed in je dagelijks leven!!

Succes!