Zijn antistoffen voor een virus altijd dezelfde in ieder lichaam?

Als je een virus hebt dan moet je lichaam er antistoffen voor aanmaken. Maar zijn die antistoffen per virus gelijk aan ieder lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je exact hetzelfde virus hebt wel. Een probleem is echter dat virussen zich snel aanpassen aan hun omgeving. Virussen muteren vaak, waardoor de kans groot is dat twee virussen van dezelfde soort toch verschillende antistoffen vereisen.

Toegevoegd na 18 seconden:
Dit is ook waarom HIV zo moeilijk te bestrijden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.