Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik gestresst of gespannen?

Ik heb sinds ong 2,5 jaar last van emetofobie waardoor ik vaak heel angstig ben. Ik weet dat stress heel slecht is voor de gezondheid. Maar ben ik, als ik angstig ben, gestresst of gespannen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Stress of spanning is hetzelfde, hoewel mensen soms met stress vooral 'langdurige spanning' bedoelen.
Wat me het meest zinnig lijkt: doe iets aan je fobie. Want die is te behandelen, en dan zul je al veel angst kwijt zijn.
Overleg met je huisarts, die kan je verwijzen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk komt je spanning/stress van de angst die je hebt. Dit brengt veel spanning mee waardoor je jezelf zo voelt. Als je de bron van je spanning aanpakt, ben je vast ook van je spanning af en kun je meer van je leven genieten.

Onderzoek eens op welke wijze jij deze emetofobie wilt loslaten. Dat kan via een therapeut via de huisarts of via een alternatieve geneeswijze of coaching. Ik denk dat je via een NLP-coach ook van je fobie af kan komen of via een NEI-therapeut of cognitieve therapeut.
Kijk eens wat het beste bij je past en dan kun jij binnenkort ontspannen van je leven genieten.

Succes, het gaat je zeker lukken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angst levert heel veel stress, hetzelfde als spanning, op. Inderdaad slecht voor je gezondheid en een slechte gezondheid is op zich ook weer een oorzaak van stress.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je nog nooit hulp gezocht hebt voor je fobie. Lukt het niet in de reguliere medische sector dan zou je verder kunnen kijken in het alternatieve circuit. Verstandige taal over angststoornissen, ook over emetofobie, wordt er geuit op onderstaande website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding