als iemand luizen heeft en het nooit behandelt, zal het ooit vanzelf verdwijnen of zullen er bloedplekken op het hoofd komen door de luizenbeten?

Toegevoegd na 9 minuten:
aangezien sommigen mensen er misschien wel jarenlang mee rondlopen maar ik nooit wat vreemds gemerkt heb en gehoord vraag ik me wel af of ze gewoon verdwenen zijn..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.6K

Het beste antwoord

De luizen gaan nooit vanzelf weg.
Het wordt dus een kwestie van wennen aan een hoofd dat altijd jeukt, en waar altijd overheen gewandeld wordt.
Je zult soms wondjes hebben, al is het alleen al door het krabben.
Bovendien zul je in de loop van de tijd heel wat mensen hoofdluis bezorgen.
In Nederland zal dit niet of nauwelijks voorkomen, maar in arme landen is het niks bijzonders om je halve leven gezeldschap te hebben van hoofdluis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het vervelende van luizen is, is dat ze besmettelijk zijn en dus overlopen naar anderen. Volgens mij blijven ze zichzelf voortplanten als je ze niet bestrijdt en dat is zeer vervelend voor jezelf en voor je omgeving.
Je maakt er zeker geen vrienden mee als je er niets aan doet en erg hygienisch is het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt me niet gezond om het niet te behandelen want hoe langer je wacht met behandelen hoe meer luizen er komen en daarmee ook alleen maar meer jeuk
luizen gaan niet vanzelf weg dus de enige manier om het het leed te stoppen is behandelen met antiluizenspul
persoonlijk raad ik prioderm lotion aan
dit dood de luizen direct en de behandeling is simpel en kost weinig tijd
enig nadeel is dat het een enorme geur nalaat maar dat los je simpel op want je moet de lotion na een nachtje intrekken toch uitwassen
en dan de ramen maar open zetten
ik geef bij dit bericht de site van prioderm mee als bron daar kun je meer lezen over het product zelf
groeten Madelief

Toegevoegd na 1 uur:
sommige mensen zien het ook als een verboden onderwerp en dus rust er een taboe op wat er voor zorgt dat veel mensen (en vooral kinderen) niet zeggen dat ze jeuk hebben omdat ze bang zijn gepest te worden door vriendjes,vriendinnetjes,klasgenootjes,broertjes en of zusjes
wie weet heb je er daarom niks van gemerkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizen hebben de menselijke huid nodig om te leven. Ze prikken gaatjes in de huid en zuigen daardoor bloed op. Dit veroorzaakt hevige jeuk. De hoofdluis leeft dicht bij de hoofdhuid en legt haar eitjes (neten) vaak achter de oren tegen de haarbasis. De schaamluis kan behalve in schaamhaar ook in wimpers, borst- en baardhaar aangetroffen worden.
Als je luizen hebt moet je die behandelen. Ze gaan niet uit zich zelf weg maar vermeerderen zich tot grote aantallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdluis komt regelmatig voor, vooral bij kinderen. Als je ze hebt verga je van de jeuk, dus onopgemerkt zal een besmetting met deze parasieten niet voorbijgaan.

Ben je niet in de war met vlooien? Die komen inderdaad nauwelijks meer voor en geven minder heftige klachten.