Bril doet zeer als ik mijn gehoorapparaten in heb. Wie weet een oplossing. ?

Mijn gehoor is heel slecht eb heb sins 2 jaar gehoorapparaten. Verademing voor iedereen want ik verstond alles en prate minder hard.
Ik heb ook een bril. En ik moet kiezen tussen zien of horen. Mijn gehoor is te slecht voor die kleine apparaatjes. Dus heb echt lelijke grote apparaten. Bril en apparaten gaar niet samen. Iemand de goude tip?

Toegevoegd na 54 seconden:
Dit is zonder bril getypt. Is te zien ook. Sorry.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik mag qua oogmetingen vorm en cilinder geen lenzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

Bailey, ik draag ook beide en heb er zo goed als geen last van. Ik vermoed,dat je iets aan de pootjes van de bril moet laten doen. B.v. veel dunnere uiteinden,of de buiging van de pootjes wijzigen. Het plastic buisje dat van het oorstukje naar het hoorapparaat loopt, mag de pootjes van de bril niet raken,anders gaar het gegarandeerd pijn doen!
Ik wens je er veel succes mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had gelijkde pootjes van mijn bril zijn te dik. Morgen komt nieuwe bril.

Andere antwoorden (5)

lenzen
lijkt mij veel problemen oplossen, of heb je die al geprobeerd?
anders ooglaseren, iets rigoureuzer
anneliez
13 jaar geleden
Eens gaan praten met en echte goede brillenverkoper, misschien zijn er nog opties als een lorgnet-achtig iets, waarbij bril en gehoorapparaat elkaar niet in de weg zitten?
Of voor typen misschien zo'n loep-achtig ding dat je aan je werkblad kunt vastmaken?
Deze site somt een aantal optische hulpmiddelen op:
http://www.kimbols.be/hulp/optisch.php

Succes, ik hoop dat je een oplossing vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor soort gehoorapparaten je hebt. Maar ik draag een bril en ben ook zeer slecht horend. Zoonder gehoorapparaten geen gesprek mogelijk. Maar die van mijn zijn klein dopje in je oor klein apparaat achter je oor.
Misschien zijn die van jou oud. om de vijfjaar kun en moet je ook een nieuw hoortoestel aanschaffen
ronron1212
13 jaar geleden
Ga er even mee terug naar de hoortoestellen specialist en leg het probleem daar even voor.
Gegarandeerd dat ze een oplossing hebben voor jou probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gehoorapparaten zijn tegenwoordig heel klein van afmeting, computergestuurd en voor elke gehoorafwijking.

Ze zijn alleen niet goedkoop en niet alles wordt vergoed door de zorgverzekeraar. Die hele kleine dingen geven geen conflicten tijdens het brildragen.

Stel voor uzelf vast of uw gehoorapparaten klachten geven of de bril.

De opticien kan u verder adviseren mbt het afstellen van de haken van de bril of zelfs rechte haken (zonder boog achter uw oren) voorstellen.

Volgaarne wachten wij uw oplossing af in deze, en hopen dat u ons daarvan deelgenoot wilt maken.